Dag 17: de laatste dag

Vandaag de laatste dag in Oeganda. Begonnen met een wandeling waarbij we ook langs de oorlogsbegraafplaats kwamen. Hier zijn we even gaan kijken en we kregen direct wat uitleg van de bewaarder.

Terug in de lodge de koffers ingepakt en nog even terug naar de begraafplaats voor wat foto's. Hier liggen Oegandese soldaten en hun meerdere begraven die in de 2e wereldoorlog zijn omgekomen. Van bijna iedereen weten ze waar ze begraven liggen en later is daar een grafsteen bij gezet. Van 1 persoon weten ze niet precies waar hij ligt en daar is een grafsteen neergezet waarop staat dat hij daar in de buurt begraven ligt. Toch onwerkelijk dat er dus ook Oegandesen naar de oorlog zijn gestuurd.

Hierna stapten we allemaal in het busje op weg naar Kampala. Daar zouden we stoppen bij een winkelcentrum waar ik Sarah nog zou ontmoeten. Sarah is een paar jaar terug in Nederland geweest en een goede vriendin. Ook is ze de dochter van professor Olila.

Het was superleuk haar weer te zien en bij te kletsen. Helaas natuurlijk te weinig tijd.

De volgende stop was bij een ander winkelcentrum omdat Dick nog iets moest ophalen. Daar hebben we over de craftmarket gelopen waar we ineens de beste vrienden waren van alle verkoopsters haha.

De laatste stop was bij Faze 3 voor een fijne maaltijd. Nog een keer pilau, lekker.

En toen was het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan en afscheid te nemen van onze fantastische chauffeur Karim.

Op het vliegveld waren we bij de laatste controle toen pap erachter kwam dat hij een fles drank in zijn handbagage had laten zitten. Konden we weer helemaal terug terwijl de rest op ons wachtte. Gelukkig kon het koffertje nog in het ruim en konden we redelijk vlot weer door de controles. Nog nooit zo vaak mijn schoenen aan en uit getrokken hahaha.

Nu nog even ons best doen om netjes te wachten tot we het vliegtuig in mogen. Op naar Onyx!