Dag 15: Jinja en bron van de Nijl

Vanochtend zijn we van Mbale naar Jinja gegaan, een rit van ongeveer 3 uur. Onderweg is er altijd ontzettend veel te zien. Mensen, dieren, winkels, landschap etc. Zo heb ik helemaal niet in de gaten hoe lang de rit duurt.

Zodra we in Jinja kwamen, hebben we een rolex gehaald, prima lunch!

Even de koffers bij de lodge in de kamers zetten en weer door voor een boottocht naar de bron van de Nijl.

Met het bootje gingen we eerst langs de oevers van de Nijl op zoek naar vogeltjes. We hebben vele mooie vogeltjes gevonden. Vooral heel veel ijsvogeltjes in verschillende kleuren en maten.

Bij de bron zelf is een hutje op het water met een winkeltje.

We hebben nog geprobeerd om op de terugweg een monitor varaan te vinden maar deze waren te goed verstopt.

Eenmaal terug bij het hotel was het fijn om een verfrissende duik te nemen in het zwembad.

Het eten was ook weer heerlijk.

Morgen een vrije dag en ben van plan om naar het centrum te gaan en verder even lekker te luieren.