Dag 9: Kerk en Soroti

Vanochtend mochten we flink uitslagen want we hoefden pas om 9 uur aan het ontbijt te zitten. Erg fijn!

Het ontbijt was prima en standaard voor hotels hier: ananas, watermeloen, bananen, toast, pannenkoeken, eieren en vandaag ook worstjes en witte bonen in tomatensaus. Lekker sapje erbij en ik ben helemaal tevreden.

Het is zondag dus zijn we naar de kerk van Pastor Joseph gegaan. De kerkdienst begint hier altijd met een groot feest aan muziek en dans. Het geluid is loeihard, het is niet te verstaan wat er gezongen wordt maar de passie van de mensen is duidelijk en aanstekelijk. Stilstaan is nagenoeg onmogelijk, je swingt vanzelf mee.

De preek vandaag ging over een goed mens zijn.

Daarna zijn wij nog allemaal voorgesteld aan de gemeenschap en even later was de dienst afgelopen en begon het handen schudden en begroeten van alle vrienden. Er is ook een oude, blinde man, Francis, die meteen zei dat ik Teacher Annelies was. Zo lief!

Veel vrienden weer gezien, zo tof!

Na vele begroetingen moest ik me toch even losmaken en kijken bij de uitreiking van de geiten. De geiten krijgen allemaal een nummer en dat wordt op een papiertje geschreven. Alle papiertjes worden op de grond gegooid en gepakt door de mensen die een geit krijgen. Zo wordt er dus 'blind' een geit gekozen. De geiten zijn allemaal gedoneerd door mensen uit Nederland.

Toen alles afgerond was, zijn we gaan lunchen bij een lokaal restaurant in Soroti. Dit is een geweldige plek, verstopt in een steegje, onder een rieten dak. Het eten is er eenvoudig, lokaal en erg lekker. Ik had rijst met kip, een van mijn favorieten.

Na de lunch ben ik met Erica en mijn ouders op een boda boda gestapt en naar het centrum gegaan. Daar kwam Otai Simon ook zodat mijn ouders wat spulletjes voor hem konden kopen.

Eerst even naar de overdekte markt waar echt eindel veel eten wordt verkocht. Tomaten, uien, bananen, meloenen maar ook vlees en vis. En daarnaast ook flink wat winkeltjes met kleding en allerlei andere waren.

Daarna even langs de boekwinkel waar helaas mijn vriend John niet was, maar vanaf morgen zou hij er wel weer zijn.

Daarna via de 2 hoofdwinkelstraten teruggewandeld en natuurlijk even de stoffenwinkel binnen gegaan en de supermarkt. Otai Simon heeft schoenen gekocht voor grote Annelies (da's echt geen baby meer haha). Deze hebben namelijk geen vaste prijs dus het is wat handiger om dit door een lokale bewoner te laten doen.

Na het winkelen ging Simon terug naar school en zijn wij naar het hotel gewandeld.

Het is zo fijn hier weer rond te lopen. Veel vrienden gezien vandaag.

Het meeste is gewoon niet te beschrijven, eigenlijk moet iedereen hier gewoon een keer naartoe!

Reacties

Reacties

Marina

Wat ben je toch aan het genieten en doe ik mee via jouw verhalen! Wat lijkt me dat toch gaaf om zoveel bekende te zien! Geniet lekker verder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!