Dag 16: Jinja

Vanochtend voor het ontbijt zijn Mam, Erica en ik een blokje om gewandeld. Even een beetje beweging. Na het ontbijt werden we door Karim afgezet in het centrum van Jinja waar we op zoek konden naar de mooiste souvenirs. Dat is daar geen probleem want dat gedeelte van de hoofdstraat bestaat uit nagenoeg alleen souvenirwinkels. Na een uurtje had iedereen alles gekocht en kwam Karim ons weer ophalen om naar een resort aan de Nijl gaan. Het was een pittig ritje over een hobbelige zandweg maar zo kwamen we bij een fantastische plek, de watervallen van Busowoko. Heel breed, enorm veel water. Je kon er ook tuben en een watermassage krijgen maar dat hebben we overgeslagen. We hebben genoten van het uitzicht.

Op de terugweg wilden we een rolex halen maar het standje dat we als eerste tegenkwamen had niet genoeg voor 6 personen. Verderop kwamen we al in de buurt van onze lodge dus besloten we de lunch over te slaan.

Bij de lodge kon Erica helemaal losgaan met een van haar fotoprojecten. Ze had hiervoor het personeel nodig en de receptioniste zorgde ervoor dat ze iedereen kon vragen. Bijna iedereen wilde meewerken. Erg leuk!

Voor het avondeten zijn we naar The Haven gegaan met prachtig uitzicht over de Busowoko watervallen, nu vanaf de andere kant van de Nijl.

Een fijne soort van laatste dag.

Morgen begint de terugreis. Via Kampala gaan we naar Entebbe en daar stappen we vlak voor middernacht op het vliegtuig. Wat is het snel gedaan en wat hebben we veel gezien, gedaan en meegemaakt. Wederom een topreis!

Bep de Haas

Wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt
We hebben heel veel gezien
Dank hiervoor!

Wiebrand

He Annelies, dank voor het mogen 'meereizen' via verhalen en foto's ook op Fb van Amuria. Leuk om bekende plekken/mensen opnieuw te zien.