Dag 13: Olila High School en Mbale

Na een ochtendwandeling was het tijd voor een bezoek aan de volgende school: Olila High School. Samen met Erica ben ik op een boda naar school gegaan en de rest van de groep zou later komen. Zo kon ik alvast alle collega's begroeten en spreken.

Toen we het schoolterrein opliepen, zag ik al snel professor Olila zitten. Hij is niet altijd op school aanwezig maar gelukkig vandaag wel. Hij keek erg verbaasd en was heel blij toen hij zag dat ik het echt was haha.

Erica en ik zijn heel hartelijk ontvangen door hem en door Joseph, de headteacher. Na even gepraat te hebben, kon ik Erica de school laten zien. Al snel zag ik Ariong Daniel, een oud-leerling van de school die al een aantal prachtige schilderijen voor mij heeft gemaakt. Hij wist wel dat ik zou komen en hij had weer een prachtig schilderij voor mij gemaakt. Daniel werkt nu als kunstschilder en voorziet bijvoorbeeld basisscholen van leuke muurschilderingen. Zo probeert hij genoeg geld te verdienen om een kunstopleiding te kunnen doen. Ook werkt hij in het atelier van Francis O'Kongell, de kunstdocent.

Uiteraard heb ik het schilderij van Daniel gekocht en toen gaf hij me ook een schilderij cadeau.

Voordat ik Erica de rest van de school kon laten zien, waren mijn ouders, Maarten en Simone ook gearriveerd. Dus opnieuw langs professor Olila en de headteacher. Daarna hebben we de keuken, kunstafdeling, wat lokalen, de bibliotheek en de slaapzalen van de meisjes bekeken. Ook kwamen er nog een paar leerlingen gedag zeggen en zag ik nog een aantal bekende collega's die ik natuurlijk nog wilde begroeten.

Zodoende kwamen we wat later dan afgesproken bij het hotel om Dick en Roeleke op te pikken maar ja, in Oeganda gaat de tijd soms een beetje anders haha.

Eenmaal compleet vertrokken we naar Mbale. Hier gaan we morgen de Sipi Falls bekijken en een klein groepje gaat daar abseilen. Nog even een paar mooie en toffe dingen doen en zien voordat we weer richting Nederland komen.

Wat was het een bijzondere tijd in Soroti en wat zou ik graag weer teruggaan om er les te geven!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!