Dag 6: Olifanten

We beginnen eraan te wennen dat we vroeg op moeten staan. Erica en ik stonden om 6 uur netjes te wachten op een begeleider om ons naar het restaurant te brengen maar dat duurde best lang dus toen we Simone en Maarten voorbij zagen lopen, zijn we daarbij aangehaakt.

Het ontbijt was heerlijk met vers fruit, cakejes, watermeloensap en eieren.

Ietsje later dan gepland waren we allemaal klaar voor de game-drive. Eerst gingen we op weg om ranger Ocen op te halen. Hij is familie van de geadopteerde jongen.

Samen met Ocen gingen we een route rijden op zoek naar zebra's, struisvogels en een luipaard. De zebra's lieten zich al snel vinden, wat zijn het mooie dieren! Aan de voorkant zijn de strepen verticaal en aan de achterkant zijn ze horizontaal.

Onderweg zijn we meerdere kuddes tegengekomen. En natuurlijk ook eindeloos veel buffels en antilopen. En een paar aapjes.

Bovenop een berg mochten we even de auto uit nadat de ranger had gecontroleerd of het veilig was. Ik heb een plasje op de savanne gedaan, hahaha.

Bij het water zagen we buffels oversteken en net toen we door wilden rijden, zagen we olifanten. Een kudde van 15 olifanten kwam op ons af en liep vlak voor de bus door het water. Supergaaf! Heel relaxed liepen ze achter elkaar door het water op weg naar dieper water. Verderop zagen we nog 4 olifanten. Prachtig om er zoveel bij elkaar te zien!

Helaas hebben we geen leeuwen, luipaarden of struisvogels gezien vandaag maar morgen gaan we aan het eind van de middag een nieuwe poging wagen.

Vanmiddag gaan we lekker relaxen op de campsite en morgenochtend gaan we een nature walk doen. Het blijft nog even doorgaan met prachtige avonturen!