Dag 4: Leeuwen!

Vanochtend was het wederom vroeg opstaan. Om half 6 ging de wekker en om 6 uur zaten we allemaal in het busje met onze ontbijtzakjes. Dak omhoog en gaan! Nog volop donker maar je moet er wat voor overhebben om een mooie game-drive te kunnen doen.

Ons eerste doel was het zoeken van de leeuwen. Deze zijn rond zonsopgang actief en zodra het warm wordt, trekken ze zich terug in de schaduw en kun je ze niet meer vinden.

Het geluk was met ons want al vrij snel nadat het licht was geworden, zagen we de leeuwen vlak langs de weg. Een leeuwin genoot van het verorberen van een antilope, 2 welpjes waren aan het spelen en meerdere andere leeuwinnen lagen in het gras en lieten zich af en toe zien en zelfs koning leeuw kwam even kijken maar voelde perfect aan dat het nog niet zijn tijd was om te eten.

Wat een prachtig gezicht! Al snel stonden de busjes 3 rijen dik achter elkaar om een glimp van de leeuwen op te kunnen vangen en wij stonden met onze snufferds perfect vooraan. Prachtig!

Nadat we eindelijk toch genoeg foto's hadden gemaakt, reden we verder op zoek naar de olifanten. Deze hadden zich ook goed verstopt maar wij konden ons ondertussen vergapen aan prachtige giraffen, honderden antilope-soorten, tientallen buffels, een jakhals en een hyena.

Vlakbij de hoofdweg zagen we de eerste olifanten. Een vrouwtje en 2 jongen. Die staken vlak voor de auto de weg over. Ook weer prachtig en bijzonder om te zien.

Iets verder stond nog een olifant, een mannetje.

Voldaan reden we weer terug om nog een bezoek aan de Top of the Falls te brengen. Indrukwekkend hoeveel water er door die watervallen gaat en met hoeveel kracht.

Daarna een fijne lunch bij Red Chili en door naar Gulu. In Gulu zijn Erica en ik op een boda boda naar de supermarkt gegaan, toptransport. Een boda is een soort brommer en die zie je hier heel veel.

Hier overnachten we en morgen gaan we naar Kidepo voor nog meer game-drives en een nature walk. Zoveel zin in!

We genieten allemaal volop!!!

Marina

Wow, wat een geluk en wat mooi om zo de natuur te zien!
Veel plezier verder!