Dag 2: neushoorns

Na een relatief korte nacht kregen we een heerlijk ontbijt. Tijdens het ontbijt zagen we in de verte de apen al door de bomen bewegen. Na het ontbijt waren ze op de compound gearriveerd en konden we volop foto's maken en kijken naar de gekke capriolen. Roeleke kreeg het een beetje aan de stok met een paar aapjes, ze vonden haar heel aantrekkelijk hahaha.

Daarna gingen we op weg naar het ZIWA Rhino Sanctuary met natuurlijk een tussenstop om een rolex te eten. Rolex is een chapati (soort broodpannenkoek) met daarin eieren en groente. Superlekker!

In het neushoornpark gingen we met een ranger op pad op zoek naar de neushoorns. Al snel kwamen we bij een groepje van 1 volwassen vrouw, 2 jonge mannetjes en een kalf. Ze lagen in de schaduw te rusten. Eén van die mannetjes bleek Sonic te zijn, die ik tijdens mijn eerste reis ook heb gezien toen hij nog een kalfje was. Superleuk!

Iets verderop lag nog een vrouwtje met haar kalf. Heerlijk om daar gewoon in de buurt te kunnen lopen en dat je ze echt ziet.

Inmiddels zijn we in het resort voor vanavond. Zo even zwemmen en relaxen en dan vroeg naar bed.

Morgen gaan we naar Murchison Falls en dat gaat ook weer een topdag worden!