Topdonatie van leerlingen!

De afgelopen weken hebben 2 verschillende groepen leerlingen van het Assink lyceum tijdens Toptijd gewerkt aan het inzamelen van geld voor een goed doel: het onderwijs in Oeganda. De leerlingen hebben zelf bedacht hoe ze geld wilden inzamelen. Groepjes hebben lekkernijen gemaakt en verkocht in de pauzes, er zijn leerlingen flessen in gaan zamelen, leerlingen hebben bij een actie van de kerk spullen verkocht in een kraampje en nog veel meer.

Gisteren was het eindbedrag bekend en kon docent Rachelle mij enorm verrassen. De leerlingen hebben het fantastische bedrag van 545,75 euro opgehaald voor Oeganda!!!!

Wat een enorme toppers! Het geld gaat mee naar Oeganda en zal gebruikt worden om leerlingen te steunen met onderwijs!

Het totaalbedrag is uitgekomen op een geweldige 2072 euro!
Hiervan is al het schoolgeld betaald voor de 5 jongeren die in een eerdere post genoemd zijn. Er is nu nog bijna 800 euro over om nog meer jongeren te kunnen helpen. De 5 jongeren zullen nog een boodschappenpakket, geit en schoolmateriaal krijgen.
Een leerling die al eerder door het Assink lyceum gesponsord is, is bezig aan een opleiding tot kleermaakster. Ze heeft echter geen geld voor een naaimachine dus daar kunnen we haar mee helpen zodat ze ook daadwerkelijk als kleermaakster aan de slag kan. Deze leerling heeft in een brief laten weten hoeveel de sponsoring voor haar betekent. Ze staat er helemaal alleen voor omdat haar oma overleden is en ouders niet in beeld zijn. Ze zag totaal geen toekomst voor zichzelf en doordat haar schoolgeld betaald is, heeft ze wel een toekomst. Zo fijn om haar heel praktisch te kunnen helpen.
En zo zullen we in Oeganda bekijken welke leerlingen we nog meer heel praktisch kunnen helpen met materialen waarmee ze hun opleidingen kunnen afmaken.

Zaterdag is het eindelijk zover! Om 10.00 's ochtends zullen we op Schiphol in het vliegtuig stappen. Om 22.00 zullen we in Entebbe, Oeganda zijn (er is een tijdsverschil van 2 uur, het is daar 2 uur later). Vanaf dan probeer ik dagelijks updates te geven over onze reis en alles wat we gaan beleven. En natuurlijk uitgebreide verslagen over de ontmoetingen met alle leerlingen en studenten!
Tot snel op dit blog!

Marina

Wat een mooi bedrag! (en wat er me gedaan kan worden!)

Goede reis en heel veel plezier!
Mocht je toevallig Susan Aturo tegenkomen, doe haar de hartelijke groeten!!!!!

Dorethea

Wauw wat fantastisch ❤️? en wat goed dat je hier zo je hart en ziel in legt waardoor het us gelukt. Kanjer

Wencke

Wat een mooi bedrag is er bij elkaar verzameld! Ik wens je een hele mooie reis en een prettig weerzien met al je vrienden daar!

Sytske Renkema

Wat een fantastisch resultaat!! Ik wens je weer een hele mooie reis Annelies!