Acties Assink en voorstellen studenten!

Beste allemaal,

De afgelopen tijd is er weer veel gedaan voor het project 'Onderwijs in Oeganda'. Zo heeft een collega met 2 groepen leerlingen verschillende acties opgezet om geld in te zamelen. Leerlingen hebben hiervoor lekkernijen verkocht in de pauzes, flessen ingezameld etc. Iedereen ontzettend bedankt voor de inzet!

Een andere collega heeft een kerstvoorstelling bedacht en uitgevoerd met haar groep leerlingen. Tijdens deze voorstelling is ook aandacht besteed aan Oeganda en konden bezoekers geld doneren. Hieruit is een prachtig bedrag gekomen wat ten goede zal komen aan 5 studenten in Oeganda.

Jazeker, het is inmiddels bekend welke 5 studenten gesponsord zullen worden vanuit alle bijdragen die jullie hebben gedaan. Hieronder stel ik ze graag even aan jullie voor. Uiteraard kan ik meer over hen vertellen wanneer ik ze gezien en gesproken heb tijdens onze reis:

Eletu Bernard en Adatu Maurice zijn 2 leerlingen die ik persoonlijk ken omdat ik hen les heb gegeven tijdens mijn eerste 2 reizen naar Oeganda. Zij zaten toen in groep 6 en later groep 7 van de basisschool (de basisschool gaat t/m groep 7) en zij zullen dit jaar hun opleiding afronden.

Apako Joan zal dit jaar haar opleiding 'Medical Laboratory Techniques' afronden.

Ayuto Scovia zal dit jaar haar opleiding 'Medical Nurse' afronden.

Opiding Lazarus zal dit jaar zijn opleiding 'Building and Concrete Practice' afronden.

Ik hoop deze 5 leerlingen allemaal te ontmoeten als we in Oeganda zijn. Het geld voor hun opleidingen is overgemaakt en met het geld dat nog over is, zal ik proberen om deze 5 jongeren te ondersteunen waar nodig. Misschien heeft iemand een schriftenpakket nodig, de ander een uniform of andere materialen voor de opleiding. Als er dan nog geld over is, zal ik hen op persoonlijk vlak helpen met bijvoorbeeld een boodschappenpakket of een geit (waardevast middel). Hierover geef ik uiteraard updates als we in Oeganda zijn.

De tickets zijn geboekt, de vaccinaties gezet, de visumaanvragen goedgekeurd. We hoeven alleen nog maar te gaan!!!!

Reacties

Reacties

Marina

Mooi bericht!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!