Canitrail Vierdaagse dag 2

Onderweg naar de start hebben Erica en ik genoten van een mooie zonsopgang terwijl Onyx en Penny nog een poging deden tot een beetje slapen.

Direct vanaf de parkeerplaats liepen we de heide van het Rozendaalse veld op en de hele route konden we genieten van zand, bos, zand, heide, zand, grasvelden en zand. De uitzichtpunten waren eindeloos. Op sommige plekken was het superstil en hoorden we alleen onszelf en een paar vrolijke vogeltjes. Erg mooi allemaal. De zwijnen en de wolf hebben we vandaag niet gezien maar wel wilde paarden, Schotse Hooglanders en een aantal mountainbikers. Bijna halverwege kwamen we nog een canitrailer tegen die we herkenden aan haar jas, toch fijn die uniformen.

Halverwege hadden we een korte pauze om warme chocolademelk te drinken en de paraplu op te zetten/regenjas aan te trekken want het begon toch wel te regenen. Toch maakt de regen niet uit tijdens zo'n tocht, het blijft genieten. Zelfs het overslaan van de losloopgebieden bleek geen probleem want onze paden waren veel mooier.

Aan het eind werden we nog getrakteerd op een paar flinke heuvels want uiteraard moesten we de Posbank oversteken. Daar kwamen we nog wel de schaapskudde en de herder tegen, altijd leuk om te zien.

Na exact 19km stonden we weer op de parkeerplaats. De honden hebben het fantastisch gedaan en kijken al uit naar morgen want dan mogen ze weer!

In de auto nog een heerlijke warme chocolademelk met slagroom en marshmallows! Perfecte afsluiting van de tweede wandeldag, we zijn op de helft!

Morgen starten we weer om 8.30 vanaf parkeerplaats Koepel de Kaap. Wil je mee? Laat het me weten, dan maken we er weer een leuke tocht van!