Dag 13: een rustige dag?

Vandaag een relatief rustige dag, dat was tenminste de bedoeling.


Ik voelde me vanochtend al een stuk beter na een nacht redelijk goed slapen. Het ontbijt ging goed en bleef binnen dus ik kreeg weer wat vertrouwen om op pad te gaan.

Lauranne en ik zijn samen met Pastor even op bezoek gegaan bij zijn jongste dochter Sheba. Die zit sinds vorig jaar ook op een boarding school, vandaar dat we haar nog niet gezien hadden.

Het was leuk haar school te zien, veel ruimte, grote bibliotheek en een vrolijke Sheba.


Vlak voordat we gingen was Eyoku Alfred naar het hotel gekomen. Hij wordt gesponsord door leerlingen van Het Assink lyceum. Van de week hoorde ik dat hij amper op school was geweest en we maakten ons wat ongerust over hem.

Het was goed hem te zien. Hij is nog steeds erg gemotiveerd om naar school te gaan maar de omstandigheden zijn zwaar. Zijn fiets is kapot waardoor hij 1.5 uur naar school moet lopen en daardoor te laat komt. En hier betekent te laat komen dat je niet meer naar binnen mag. Ook zijn zijn ouders overleden en zijn oom is niet bepaald een steun voor hem.

We hebben hem direct geld gegeven voor zijn fiets en afgesproken dat hij mij morgen op school opzoekt.

Vanavond belde hij Pastor nog om zijn dank uit te spreken voor deze kans die zijn leven er heel anders uit laat zien.

Een lieve en intelligente jongen.

Ook deze verhalen horen bij het leven in Oeganda.


Daarna hebben we nog even wat rust gepakt in het hotel totdat ik naar Olila High School ging. Ik had van vrienden een donatie gekregen die ik aan OHS wilde besteden en ik zou even gaan informeren naar wat zij goed zouden kunnen gebruiken.

Dat even werd even ietsje langer want het management zat in een vergadering. De kunstafdeling was wel open en ik heb heel veel gepraat met Francis en Daniel. Van Daniel heb ik al verschillende kunstwerken thuis hangen, een super goede kunstenaar. Vandaag heb ik een superleuk gesprek met hem gehad over zijn toekomstplannen en hij heeft mij wat tekenles gegeven. De tijd vloog weer want toen het management uitvergaderd was en ik naar de headteacher ging was het al ruim 2 uur later.

De headteacher en zijn team hebben gevraagd om boeken voor de Engels club waar studenten lid van zijn die goed zijn in Engels. Er zijn veel clubs maar deze heeft nog geen boeken.

Daarna nog even Professor Olila gedag gezegd. Hij was heel blij dat ik weer op de been ben. Ik vertelde nog even hoe mooi de kunst van de studenten is en ik kreeg spontaan een schilderij van hem cadeau. Die stond op zijn kantoor en is gemaakt door Francis, de tekenleraar. Ik neem een antilope mee naar huis!


Laat in de middag ging ik dan toch weer terug naar het hotel waar Lauranne net vertrokken was om nog even naar de winkels te gaan. Ik besloot ook die kant op te lopen en kwam Lauranne al snel tegen. Toch makkelijk zo'n blanke huid, haha.

We zijn naar de markt gelopen maar toen begon het te regenen en zijn we bij Isaac gaan schuilen. Die zat bij het winkeltje van zijn moeder Harriet.

Na de regenbui op een boda naar de boekwinkel om de gevraagde boeken voor OHS te kopen. En toen ging het weer regenen. We hebben zo lang mogelijk gewacht en zijn toen naar een restaurant gelopen waar we hadden afgesproken met Dick en Pastor. Dick vertrekt morgen naar Mbale dus we wilden naar een lekker restaurant.

Onderweg riep een man naar mij dat hij Lauranne wilde hebben. Ik riep terug dat hij dan 50 koeien moest betalen en toen werd Lauranne boos dat ik maar zo weinig vroeg, hahaha. Je maakt hier wat mee op straat.

Het eten was ook heerlijk. En er waren toetjes! Ik heb het bij een milkshake gehouden maar als mijn maag weer beter is ga ik zeker voor het ijs daar. Lauranne bestelde 1 bolletje ijs en kreeg een flinke coupe!


Nu weer terug in het hotel. Even douchen en dan naar bed. Morgen gaan Lauranne en ik naar Little Apostle's voor het officiële welkom (en overmorgen gaan we er afscheid nemen) en in de middag naar de assembly op OHS waar we dan afscheid gaan nemen. De tijd in Soroti zit er alweer bijna op.


Voor nu welterusten en tot morgen!

Reacties

Reacties

Marina

Zag vandaag eerste melding van je berichten. Heb alle berichten in 1 keer verslonden. Wat een leuke stukken om te lezen en wat maak je toch veel mee! Er zijn er niet veel die naar een ruimte zijn vernoemd en niet te vergeten baby Annelies. Wat leuk dat je weer les hebt gegeven en ik bewonder je hoeveel gezichten je nog herkent zelfs nog van je eerste reis! En erg leuk om te lezen over Sarah. Heb haar dan even in het lokaal gezien maar wat is zij leuk. Veel plezier nog verder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!