Dag 3: visitation day

Nog even verdergaand bij gisteravond.

De eerste Nile Special was heerlijk!!

Ik heb na 3 jaar nog altijd onenigheid met de boiler. Lauranne en ik hadden 'm aangezet tijdens het deels installeren in de kamer. Om een kokend hete douche te voorkomen hebben we 'm weer uitgezet toen we gingen eten. En dus had ik een lauw/koude douche. Eigenlijk ook wel prima. Na zo'n lange reis is een verfrissende douche heerlijk.

Mijn enkels zijn nog flink dik van al het vocht maar dat zal vanzelf wegtrekken.

De koffer is inmiddels deels uitgepakt en m'n bed heb ik bereikt. Morgen weer verder.

De wifi is overigens vrij beroerd dus ik kan niet beloven dat ik iedere dag even online kan om een verslag te plaatsen.


Vanochtend lekker ontbeten en daarna zouden we om 10 uur met Pastor bespreken wat we zouden gaan doen. We zijn natuurlijk in Afrika dus om 11.30 kwam Pastor aan. Gisteren zei hij dat we vandaag van 11 tot 13 naar visitation day op Little Apostle's konden gaan maar vandaag zei hij dat we rond 13.00 verwacht werden.

Na een korte bespreking gingen Lauranne en ik in gesprek met leerlingen van het sponsorprogramma. Een van de doelen van deze reis is om alle kinderen te spreken.

Na 11 leerlingen gesproken te hebben was het al 14.00. We zouden dus net niet op tijd op school zijn. Pastor stelde voor dat we eerst nog gingen lunchen en dat hij ons daarna zou brengen. Echt waar, de tijd hier heeft een hele andere betekenis. Het blijft fantastisch.


Uiteindelijk waren Lauranne en ik rond 15.00 bij Little Apostle's. En wat is het veranderd! Er is een nieuw gebouw bijgekomen zodat de school en het hostel op hetzelfde terrein zitten. De gebouwen zijn voorzien van mooie tekeningen op de muren. En de slaapzalen en lokalen hebben een naam gekregen. P7 (de hoogste groep van de basisschool) krijgt voortaan les in Annelies House! Heb enorm hard gelachen en voel me erg vereerd. Wat een geweldige verrassing!

Het weerzien met alle docenten was weer een feest. En het was sowieso een bijzondere dag op school want op visitation day komen de ouders naar school om hun kinderen te bezoeken als zij intern zitten en spreken zij de docenten over de voortgang van hun kinderen.

Met de collega's hebben we afgesproken dat Lauranne en ik een paar leerlingen steunlessen gaan geven. Voorgaande jaren hebben we gemerkt dat leerlingen die iets niet begrijpen, eigenlijk geen extra aandacht krijgen. Het lesgeven is hier natuurlijk compleet anders en dat maakt het begrijpelijk maar hopelijk kunnen we nu deze leerlingen een beetje verder op weg helpen. Er is in ieder geval erg enthousiast op ons plan gereageerd.

Dat we ook naar Olila High School zullen gaan vonden ze dan weer minder leuk, haha.

Baby Annelies was er ook. Ze is nog steeds een beetje bang voor mij. Maar een baby is ze niet meer, ze wordt al echt een grote meid. Na de zomer wordt ze alweer 3.


Na school hebben we nog even snel een boodschap gehaald en daarna ben ik gaan hardlopen. Er komt natuurlijk een nieuwe wedstrijd tussen mij en Pastor dus ik blijf trainen. Gezien het verkeer hier heb ik me eerst beperkt tot de tuin van het hotel. Maar om 8km vol te krijgen, moest ik 24 rondjes lopen. Door het gras, met kuilen.

Dus toen ik er genoeg van kreeg ben ik door de receptie naar de parkeerplaats gerend en daar rondjes gelopen. En na iedere km een slok warm water want m'n flesje stond in de zon.

Helaas heeft Lauranne het flesje niet tussendoor bijgevuld met tequila. Het was dus van begin tot eind een uitdaging om de 8km te voltooien. Maar het is gelukt!

En Lauranne had al wel de boiler aangezet dus ik kon daarna onder een warme douche.


Nu zitten we in het restaurant. Na het eten weer op tijd naar bed. Ben nog best een beetje moe.


Op naar morgen!

Reacties

Reacties

Angelique

Weer leuk om te lezen Annelies! Geniet van de belevenissen die deze vakantie je weer gaan brengen en lekker slapen voor straks. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!