Dag 6: Olila High School

Een rustige dag vandaag. Er stond slechts 1 les op het programma en dat was de les van de docent die afwezig zou zijn.

Het was een leuke groep meiden, er zat ook een meisje in die ik nog van Little Apostles van vorig jaar ken, leuk haar weer te zien! Ik heb de lidwoorden uitgelegd want die hadden ze nog niet gehad.

Tijdens de les zag ik ineens de docent voorbij het raam lopen. Ik sprak hem snel even aan en hij vond het prima dat ik de les gaf en wilde niet erbij komen zitten. Hij wilde graag wat voorbereidingen voor de aankomende examens doen en had liever dat ik de les gaf. Vond het een heel groot compliment dat ik de les af mocht maken en dat hij mij volledig vertrouwt daarin.

Toen ik even later weer opzij keek, stond ineens Dick in de deuropening de les te filmen, haha. Ik had hem helemaal niet gezien totdat wat meiden begonnen te giechelen.

Dick heeft een deel van de les bijgewoond waarin de leerlingen vragen mochten stellen over Nederland.Het was weer een hele leuke les met hele leuke leerlingen!

Daarna heb ik bij Ariong Daniel 2 kunstwerken uitgezocht die hij voor mij gaat maken. Zijn portfolio is heel indrukwekkend. En ik mag voor een collega ook een kunstwerk bestellen bij hem, ik denk dat hij daar heel blij mee zal zijn. Nederlanders die zijn werk graag willen hebben!

Verder was er niet zoveel te doen voor mij vandaag dus ben ik op tijd terug naar het hotel gegaan. Net buiten de poort van school zag ik collega Fred lopen, die was op weg naar de kapper. Ik heb hem een lift gegeven. Wat hebben we gelachen, en de mensen die ons zagen ook. Een muzungu op de fiets met een zwarte man achterop, dat hebben ze hier nog nooit eerder gezien, hahaha. Het was geweldig, wat hebben we gelachen.

Daarna heeft Pastor Joseph de fiets weer naar de fietsenmaker gebracht want de remmen waren helemaal niet goed. Een blokje ontbrak en een ander blokje was compleet afgesleten. Dat hebben ze gemaakt en ik heb nu ook een fietsbel. Morgen dus weer lekker op de fiets overal naartoe.

In de middag ben ik op een boda-boda naar de boekwinkel geweest op zoek naar een grammatica boek voor de docenten. Dat is hier bijna niet te vinden. Er wordt nu een boek besteld en hopelijk staat daar alles in wat er nodig is. En op de terugweg bij de winkel van Harriet gestopt om samen een rolex te eten. Ik heb bij haar ook dozen met maandverband besteld voor Olila. De professor doet zijn best om de voorraad bij te houden maar op moment is de voorraad op. En aangezien alle collega’s op Olila me zo welkom doen voelen, wil ik een deel van de voorraad weer aanvullen. Ook omdat ze er echt ontzettend blij mee zijn en het helpt om meiden naar school te kunnen laten gaan.

Eenmaal terug in het hotel vond ik het wel tijd voor een hardlooptraining. Ik wil nog steeds ooit een marathon lopen en vandaag vond ik wel een goede dag om te gaan beginnen met trainen. Manmanman wat viel dat tegen! Ik ben in de tuin van het hotel gaan lopen want gewoon buiten voelt toch een beetje ongemakkelijk. Ik heb nu goed gemerkt dat Oeganda een stuk hoger ligt dan Nederland. M’n longen! En de warmte hielp natuurlijk ook niet echt, al ben ik op moment liever in Oeganda dan in Nederland geloof ik.

Maar ik heb de training volbracht en nog een paar sprintjes gedaan. En als ik hier nou lekker vaak kan hardlopen, zal het in Nederland makkelijker gaan.

We hebben weer samen gegeten in het hotel. Altijd prima. En zelfs met valsspelen is het Lauranne en mij niet gelukt om het potje Qwirkle te winnen, haha.

Morgen staan er 2 lessen op het programma, mijn eerste lessen aan 2e klassen. Bij 1 les geef ik uitleg over verschillende woorden en bij de andere les begint de docent met uitleg over brieven schrijven en daarna kan ik de brieven uit Nederland uitdelen. Voor deze klas heb ik voor bijna alle leerlingen een brief mee. Helaas zijn er 2 klassen waar ik geen brieven voor heb maar dus ook 2 klassen waar ik ze wel voor heb. Wordt dus ook weer superleuk.

Daarna ga ik met Fred naar zijn gezin, hij wil graag dat ik zijn kinderen ontmoet.

In de middag gaan we (Dick, Lauranne, Sytske en ik) de rolstoel uitreiken aan een mevrouw en daarna gaan we eten bij Simon. Weer een dag om naar uit te kijken!

Veel sterkte in Nederland met de hitte. Mocht het echt niet uit te houden zijn, jullie zijn allemaal welkom in Oeganda.

Reacties

Reacties

Marina

Haha, een rustige dag?! Waf heb je toch weer veel gedaan! Kinkt allemaal wel erg leuk, maar dat sporten is iets voor mij. Wel dapper dat je dat doet!
Dank voor je bestelling! Kijk er naar uit.

Dick

Eeh wie heeft dat spelletje eigenlijk gewonnen? :-)

Annelies Mooij

@ Dick, dat was Sytske toch?

Angelique

Meid, wat een actie. Hoe heet is het daar dan? En dan gaan fietsen en hardlopen. Pfff...
Het is leuk om je dagen zo te volgen. Geniet en voor morgen weer een mooie dag!

Dick

@Annelies - Volgens mij had je toch echt een Nile Special teveel op.....
Sytske deed niet mee, maar ach je vergeet wel eens vaker iets, toch? :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!