Nieuw jaar, nieuwe reis

Het is juli, de maand waarin het hoog tijd is om weer naar Oeganda te gaan. Het aftellen is allang begonnen en over 16 dagen is het al zover. Dan ga ik voor de derde keer naar Oeganda.

Ook dit jaar ga ik naar Soroti waar ik de scholen Little Apostles primary school and nursery en Olila High School zal bezoeken. En natuurlijk mijn sponsorzoon Ivan. Hij zit inmiddels in de 2e en doet het erg goed. Vorig jaar heb ik hem een Rubik's cube gegeven en na een paar dagen kon hij al met gemak 1 kant oplossen. (had verder geen uitleg gegeven, hij heeft het zelf ontdekt) Waarschijnlijk kan hij nu de hele kubus oplossen. De jongen die door mijn ouders gesponsord wordt zit nu ook bij Ivan op school dus die kan ik ook gelijk bezoeken.

Er zijn zoveel meer mensen die ik weer ga zien, teveel om op te noemen. Pastor Joseph, Joseph Angwal, John van de bookshop, docenten van Olila en Little Apostles, medewerkers van Soroti hotel, Simon Ebetu, chairman. En nog veel meer mensen.

Dit jaar reis ik met een groep van 4 personen. Er gaan nog 2 vrouwen mee en natuurlijk Dick, de voorzitter van Stichting Amuria. De eerste Nile Special biertjes hebben we alvast gereserveerd.
We vliegen op 18 juli naar Entebbe, Oeganda en overnachten dan in een hotel in de buurt van het vliegveld. De volgende dag reizen we naar Soroti. Dit jaar geen omweg of uitstapjes, maar direct naar Soroti. Daar lekker aan de slag op de scholen.
Na een aantal dagen maken we een uitstapje naar Kidepo Park. Dit park staat in de top 3 mooiste parken van Afrika volgens CNN. Ik ben er nog niet eerder geweest dus ben erg benieuwd. Ik hoop vooral een luipaard te zien want dan heb ik de Big Five compleet. En natuurlijk leeuwen, die blijven machtig mooi.
Daarna weer terug naar Soroti voor nieuwe onderwijsavonturen. Dick en de 2 vrouwen vertrekken kort daarna weer voor wat uitstapjes en de terugreis naar Nederland. Ik blijf dan nog even in Soroti om 2 weken later weer terug naar Nederland te gaan. Voldoende tijd voor mooie nieuwe ervaringen.

Er is net een bericht geweest dat de Oegandese overheid heeft besloten dat er betaald moet worden voor het gebruik van social media via wifi. Het zou mogelijk kunnen zijn dat ik in Soroti niet op Whatsapp of Facebook kan. Dit blog zou wel moeten lukken. Ik ga wederom proberen om iedere dag een verslag te plaatsen maar kan niks beloven. Dat ligt er even aan in hoeverre het internet meewerkt en welke mogelijkheden er zijn.

Van verschillende mensen heb ik al supertoffe bijdragen gekregen voor deze reis. Armbandjes van leerlingen van Het Assink lyceum voor de kinderen die in het hostel van Little Apostles verblijven, laptops, geld, schoolspullen. Allemaal erg gaaf en zeer welkom in Oeganda. Mochten er nog meer mensen zijn die een bijdrage willen leveren, mijn koffer is helaas beperkt en aangezien ik ruim 4 weken ga, heb ik de koffer zelf hard nodig. Een financiële bijdrage zou superfijn zijn, iedere cent zal in Oeganda uitgegeven worden voor mensen die het echt nodig hebben. Of voor een doel welke je zelf kiest (geitenproject, schoolspullen, maandverband, boodschappenpakket etc). Ik heb een enorme hekel aan bedelen om geld en dit is dus absoluut geen oproep om geld te doneren, maar ik wil wel tegemoet komen aan mensen die graag iets mee willen geven maar wat niet meer in mijn koffer past. Wil je iets doneren, laat het me dan even weten, dan krijg je gegevens en kunnen we kijken waar het aan besteed gaat worden.

Tijd om een koffer te gaan zoeken en in te gaan pakken.

Nog 16 dagen!

Reacties

Reacties

Miranda

Plekje voor onze cadeautjes is er nog wel toch? ?

Annelies

Als jij je best doet het klein te houden, doe ik mijn best ze in de koffer te stoppen :)

Dominique

Geweldig Annelies!!
Succes met alle voorbereidingen.
Groetjes

Dominique

Succes met alle voorbereidingen en het vooruit kijken op je mooie reis. Groetjes

Marianne Ummels

Heel veel plezier, succes en een hele mooie tijd daar lieve Annelies!
Je doet zulk mooi werk, heel fijn!
Geniet van de voorbereidingen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!