Grace, Ivan en pannenkoeken

Een primeur deze reis: er waren pannenkoeken bij het ontbijt, speciaal voor ons gemaakt!


De tocht naar de weekmarkt begon erg spannend want Joseph wilde gaan lopen. Leek me redelijk ver maar ach, we hadden geen haast. Totdat hij een afslag nam die ik niet verwachtte. Hij bleek in de veronderstelling dat we naar de markt in het centrum wilden maar wij wilde naar de markt net buiten de stad. Dat bleek 20km buiten de stad te zijn en zo snapte Joseph ook dat ik verbaasd was dat we gingen lopen.

Er moest een auto geregeld worden. Na flink wat telefoontjes had Joseph er een gevonden en konden we op weg.


De markt was weer erg druk en interessant. Veel kraampjes met vanalles en nog wat. Michelle en ik hebben wat kleren uitgezocht voor Grace, het gehandicapte meisje die we een paar dagen geleden ontmoet hebben. Verder nog wat schoolspullen en een voetbalshirt voor sponsorzoon Ivan. De visafdeling hebben we maar even overgeslagen, wat een geur.

Terug bij de auto zagen we nog iemand die matrassen verkocht en we besloten om er een te kopen voor Grace en haar oma.

Opnieuw is het ons gelukt om 2 mensen heel erg blij te maken. Wat waren Grace en haar oma blij met de kleren, er waren ook kleren voor de oma die Karin had gegeven, en de matras. Zo mooi!


In de middag zijn we op pad gegaan om sponsorkinderen te bezoeken. Michelle probeert om alle sponsorkinderen te spreken en waar mogelijk ga ik ook mee. Vandaag naar Rhema, Ivan's school. Er waren nog 4 andere sponsorkinderen. Ivan was superblij met zijn shirt, nieuwe schriften en pennen. Ook heb ik hem uitgenodigd om zondag in het hotel te komen lunchen met zijn ouders.

Na Rhema zijn we nog bij een meisjesschool geweest waar we 2 meiden hebben bezocht die ik vorig jaar les heb gegeven. Ook met hen gaat het erg goed!


Inmiddels heb ik wat gegeten en ben ik blij dat ik op bed lig. Je maakt hier zo ontzettend veel mee op een dag en zoveel mensen roepen en zwaaien naar je omdat je blank bent. De verschillen met Nederland zijn enorm groot en ook de verschillen binnen Soroti zijn groot.

Erg mooi maar ook intensief. Tijd voor een rustige avond :)


Morgen lesgeven op Olila en misschien nog een bliksembezoek aan een andere middelbare school.


Slaap lekker!

Reacties

Reacties

Marianne Ummels

Wat mooi toch Annelies, dat je zoveel goeds kunt doen! Super!

simone

geef je mijn kind nog even een giga knuffel ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!