Koning leeuw

Jaaaaaa het is gelukt! Ik heb een leeuw gezien!
Maar daarover later meer.

De dag begon vroeg, om 5.40 uur ging de wekker en om 6 uur zaten we aan het ontbijt. Een bananenpannenkoek en vers fruit.
Daarna, hup in het busje en naar Queen Elizabeth National Park (QENP). Na een hobbelige en stoffige weg arriveerden we bij de poort. Onderweg hadden we al een waterbuck gespot, een goed begin.

Na de poort zagen we al snel Ugandan Cobs en buffels. Dus al één van The Big Five!
En iets verderop een olifant die nog weer veel groter was dan die we gisteren hebben gezien. Deze olifant had een beetje een ochtendhumeur dus moesten we goed oppassen dat we hem niet in de weg stonden. Blijft machtig!

Na nog veel hertachtigen en buffels gezien te hebben, zagen we een aantal busjes stilstaan. Vlug er naartoe want mogelijk zaten daar leeuwen! En ja hoor, er was een leeuw gezien. Spannend!!!

In het kort: we hebben de leeuw gezien! Het precieze verhaal is zo gaaf dat ik het hier niet plaats. Dit moet je horen, dit is niet te beschrijven.
Wat was het gaaf!!!!!!!!!
Foto volgt zsm.

De dag kon natuurlijk niet meer stuk. Ik heb genoten van de natuur en de dieren die zo vrij en rustig rondlopen en zich helemaal niets aantrekken van de rondrijdende busjes. Rondkijken op zoek naar dieren is best inspannend, als je ze gezien hebt, is het juist heel ontspannend.

De lunch bestond weer uit een lekkere rolex, die zal ik vast nog wel vaker eten. En natuurlijk een beeldje van een leeuw gekocht, nu mag het.

Het vervolg van de trip was naar het Kazinga-kanaal waar we een boottocht zouden doen. Onderweg nog weer een opstopping omdat een familie olifanten de weg overstak. En dus moet je even wachten. Gelukkig waren we nog ruim op tijd bij de lodge en heb ik nog even genoten van een Nile Special.

De boottocht was gaaf. Op een heel rustig tempo langs de oevers waar buffels en nijlpaarden liggen te relaxen. Iets verderop een flinke kudde olifanten met een paar kleintjes. En zwijnen met kleintjes. En een babykrokodil plus gewone krokodil. Baby-buffels en baby-nijlpaarden. Ontelbare mooie vogels met moeilijke namen. En een klein vissersdorpje dat in het park mag bestaan. Opnieuw een overweldigende ervaring!

De terugweg was vooral zanderig en stoffig. In Kasese nog even een paar miljoen gepind om over een paar dagen veel schoolboeken te kunnen kopen. Een euro is circa 3000 shilling, vandaar dat ik nu even multimiljonair ben.

Inmiddels zijn we weer in het hotel. Lekker gegeten en zometeen weer slapen. Morgen weer vroeg op want we vertrekken naar Masindi. De wegen zijn er slecht dus we bereiden ons erop voor dat we weer lang in het busje zitten en geen dutje kunnen doen.

Oftewel, slaap lekker en ik doe mijn best om morgen vanuit Masindi te laten weten hoe de reis is gegaan.

Liefs!

Maaike