Voorbereidingen 2017

Nog minder dan 2 weken en dan is het weer zover! Dan mag ik weer naar Oeganda. Een safari (hopelijk met leeuwen dit keer en wie weet zelfs een luipaard zodat The Big Five compleet is), een boottocht, bezoeken aan Olungura en natuurlijk alle lieve mensen in Soroti opzoeken. Ik kijk al enorm uit naar de bezoeken aan sponsorzoon Enwaku Ivan, Pastor Joseph en zijn gezin, alle collega's van Olila High School en Little Apostles Primary School!
Wat ik nog niet geschreven heb, is dat er na mijn bezoek aan Soroti in 2016 een meisje geboren is en zij is Annelies genoemd. Dit jaar zie ik haar voor het eerst in het echt. Op foto's is al een ontzettend lief kindje te zien en ben erg benieuwd om haar in het echt te zien!

De plannen zijn erg gaaf en dit jaar ga ik niet alleen. Voorzitter Dirk van Stichting Amuria gaat mee en 2 reisgenoten, Michelle en Karin. Ik dacht niet dat het mogelijk was maar volgensmij gaat deze reis nog gaver worden.

Al een poosje zijn de voorbereidingenin volle gang.
Goede vriendin Simone heeft een geweldige actie opgezet met haar turnsters. Zij zijn gaan springen om geld in te zamelen en hebben een gigantisch bedrag bij elkaar gesprongen. Daarvoor gaan schoolboeken gekocht worden voor diverse scholen, docenten en leerlingen (ik houd het nog een klein beetje vaag omdathet nog een verrassing is voor de mensen in Oeganda, zodra het kan geef ik meer details).
Onwijs trots op Simone en haar turnsters.

Mijn eigen school heeft afgelopen kerst actie gevoerd voor de bouw van lokalen in Olungura. Daar zijn nog klassen die onder een boom les krijgen want er is niet genoeg ruimte in het bestaande gebouw. De leerlingen hebben allen 5 euro gekregen en deze geïnvesteerd. De leerlingen van klas 3 hebben een benefietdiner georganiseerd waarbij de winnares van The Voice Kids Iris Verhoek heeft opgetreden. De winst is aan Stichting Amuria gegeven. Stichting Wilde Ganzen heeft daarbij voor iedere euro nog eens 0.50 euro extra gegeven. Het totaalbedrag was ruim 2500 euro. Een erg mooi bedrag wat heeft geholpen om de lokalen te kunnen gaan bouwen. Ik ben erg benieuwd hoe de lokalen eruit zien.

Leerlingen zijn weer druk geweest met het schrijven van brieven aan kinderen in Oeganda. De Oegandese kinderen vinden het geweldig om een brief uit Nederland te krijgen en kijken er nu al naar uit. Ze zullen zeker weer hele leuke brieven terug schrijven.

In de tussentijd is er ook via turnvereniging ACGV een sponsor voor een leerling gevonden en kon ook daar verteld worden wat Stichting Amuria doet.
Daarna ben ik nog naar het Afrika festival in Nijmegen geweest. Door het mindere weer was de opkomst niet megagroot maar het was wel erg leuk om daar te staan, met mensen te praten enandere kraampjes te bekijken.

De koffer kan al ingepakt worden. Ik zal wat ruimte nodig hebben voor kleding en een boek. Verder heb ik een aantal cadeautjes mee voor sponsorkinderen, stroopwafels, brieven, fototoestel en nog meer spullen om uit te delen aan hen die het zo hard nodig hebben.

Vorig jaar heb ik al veel uit mogen delen namens een heleboel mensen in Nederland. Ik had een koffer vol met schoolspullen bij me waar heel veel kinderen blij mee zijn gemaakt. Door alle geweldige acties en lieve vrienden, mag ik dit jaar nog meer uitdelen. En geloof me, er is niets mooiers dan delen. De blijdschap en dankbaarheid van de mensen zijn niet in geld uit te drukken.

Nog 12 dagen! Ik ga weer proberen om vanuit Oeganda deze blog bij te houden. Hopelijk iedere dag maar dat is ook weer een beetje afhankelijk van de internetverbinding.

Op naar Oeganda - Queen Elizabeth National Park -Masindi - Soroti - Olungura!



Reacties

Reacties

Marianne

Super dat je je reis met belevenissen weer gaat beschrijven, wij genieten ervan.
Wensen je heel veel plezier in Oeganda.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!