Afsluiter

Hier zit ik dan, thuis op mijn eigen bank. Wat een fantastische reis is dit geweest! Er zijn niet genoeg woorden om te beschrijven hoe mooi het land is en vooral hoe mooi de mensen zijn. Wilson en Pastor Joseph hebben geweldig goed voor mij gezorgd. Niets was hen te gek en ze hebben me kennis laten maken met het echte Oeganda. De cultuur, de lokale bevolking en het lokale eten en de prachtige natuur. Maar niet alleen Wilson en Pastor Joseph hebben geholpen om deze reis onvergetelijk te maken, ook alle mensen van de families die ik ontmoet heb, personeel van het Soroti hotel, Olila High School, Little Apostles nursery and primary school, de gidsen tijdens de excursies, het bestuur van Stichting Amuria in Oeganda, alle andere mensen die ik ontmoet heb.

En dan te bedenken dat ik 4 maanden geleden nog nooit van Stichting Amuria gehoord had. Ik heb er vrienden, en een kip, voor het leven bij. Ik wil Petra, Jacob en Aron onwijs bedanken dat zij mijin contact met Stichting Amuria hebben gebracht. Dick en Roeleke, meer dan bedankt voor het organiseren van deze reis! Reisbureaus kunnen veel leren van de zorg waarmee jullie deze reis samen hebben gesteld.

Ook ben ik ontzettend trots op mijn 'schoolzoon' Ivan. Wat een kanjer is hij!

Ik heb met eigen ogen kunnen zien welke projecten er in Amuria worden opgezet en hoeveel deze betekenen voor de mensen. Mochten er mensen zijn die graag een goed doel willen steunen maar twijfelen of hun geld wel goed terecht komt, dan raad ik Stichting Amuria aan. Iedere cent gaat naar de mensen waarvoor het bedoeld is.

De komende dagen ga ik meer dan 1000 foto's uitzoeken. De mooisten komen in een fotoboek. Een groot gedeelte wordt afgedrukt voor de mensen in Oeganda en een ander groot deel blijft bewaard als herinnering.

Over ruim een week start het schooljaar op Het Assinklyceum weer en kan ik de brieven uitdelen die leerlingen van Little Apostles geschreven hebben. Een superstart van een mooi project dat nog jaren door zal blijven gaan.

Dit is de laatste update van dit blog. Iedereen ontzettend bedankt voor het meelezen, meeleven en de reacties. Volgend jaar hoop ik genoeg gespaard te hebben om terug te gaan naar Soroti en Amuria.

Ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk met iedereen af te spreken.

Liefs!

Ps. Het kunstwerk heeft wat vertraging opgelopen maar ik heb inmiddels bericht dat het morgen bezorgd zal worden. Erg blij mee!

Reacties

Reacties

Marianne

In een woord: FANTASTISCH: al jouw ervaringen mee te krijgen, je enthousiasme, je inzet, het genieten. Jij gaat echt wel terug. Knuffels

Marianne

Wauw.....wat een mooie verhalen waren het! Dank je wel Annelies, voor het mee mogen maken van jouw ontzettend mooie reis! Inderdaad sparen voor de volgende keer! Petje af voor je, je doet het gewoon!

Martie Rouwmaat

Annelies, als je volgende week weer begint op school komen we tijd te kort om je al je enthousiaste verhalen te laten vertellen. We beginnen gewoon en zien wel of er nog tijd overblijft om te werken. :-) Tot volgende week.
Grolsche groet, Martie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!