Verslag dag 22; Neushoorns en afscheid

Het is alweer mijn laatste dag in Oeganda. Tenminste, voor nu want ik kom zeker weten terug!

Vanochtend ben ik eerst naar de neushoorns geweest. De ranger vertelde dat 1 of 2 neushoorns zien al eenmooie prestatie was. Na een korte wandeling vonden we een neushoorn met haar jong. Prachtig! Er bleek nog een neushoorn in de buurt te zijn, een mannetje. Dit mannetje was op zoek naar een vrouwtje om mee te paren. En iets verderop stonden 2 vrouwtjes met 1 jong. Supertof! Het werd nog even spannend toen het vrouwtje aangaf niet geïnteresseerd te zijn. Een hoop gegrom, gesnuif en een mega korte achtervolging. De ranger trok me snel achter een groepje bomen om te voorkomen dat de neushoorns op ons af zouden komen. Indrukwekkend en gaaf!

Na de neushoorns ging de reis verder naar Kampala, de hoofdstad. Ik heb de hele weg geslapen, begin nu te merken hoe vermoeid ik ben van alle indrukken en ervaringen. En dat zijn er nogal wat.

In Kampala heb ik een crafts market bezocht. Ik werd ieder winkeltje ingesleept door de verkopers en wat verkopen ze veel mooie spullen, allemaal handgemaakt. Ik besloot een aantal souvenirs te kopen en mezelf te beperken want eigenlijk wilde ik alles wel kopen.

We hebben nog een tussenstop gemaakt in Entebbe waar we met behulp van een deken, folie en plakband een flinke beschermlaag rond het kunstwerk hebben gecreëerd. Nu kan het veilig mee naar Nederland.

De laatste stop was bij een restaurant vlak bij het vliegveld. Samen met Wilson heerlijk gegeten en daar alvast afscheid genomen. Hij heeft me netjes op het vliegveld afgezet en nu zit ik in de hal te wachten op het vliegtuig. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik me nu voel. Verdrietig om het afscheid en het moeten verlaten van dit mooie land met onwijs fijne mensen. Blij, dankbaar en trots dat ik dit allemaal heb mogen ervaren. En ook fijn om iedereen in Nederland weer te zien. Reken er maar vast op dat ik ontzettend veel te vertellen heb dus neem ruim de tijd als we afspreken.

Tot snel!

Liefs!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!