Verslag dag 16; Soroti; Little Apostles en de boeken

Iedereen onwijs bedankt voor het helpen met de actie voor schoolboeken. Dit is een spontane actie van Simone en betekent dat ik nog meer boeken kan kopen voor Little Apostles, de basisschool.
Ik zat al een beetje te stuiteren in de auto onderweg naar school maar wilde het pas vertellen als de docenten er ook bij waren.

Woorden kunnen niet beschrijven hoe gelukkig de docenten en Pastor Joseph waren toen ze het geweldige nieuws hoorden. Er werd gelachen, gedanst en geklapt. Zo ontzettend mooi om mee te maken, daar kan geen geld tegenop!
Toen ik daarna de boeken uit de tas haalde die ik gisteren had gekocht, gingen ze nog verder uit hun dak. Meteen renden ze naar klas p7 want ze wilden foto's met de docenten, leerlingen en natuurlijk de boeken. Het zijn mijn favoriete foto's tot nu toe van deze reis. Ik zal ze delen zodra ik weer in Nederland ben.
Er is meteen een lijstje gemaakt met welke boeken het belangrijkst zijn. De hele school is super enthousiast!

De rest van de schooldag ben ik van les naar les gegaan. Er werd geschoven met het rooster waardoor de ene klas keurig op een docent zat te wachten terwijl een andere klas 2 lessen tegelijk bleken te hebben. En dan schuift een docent gewoon naar een andere klas en gaat daar lesgeven. This is Africa en ik geniet ervan. Niets is een probleem, alles kan opgelost worden en anders moet je even wachten.

Tijdens de pauze kwam de aap uit de mouw wat betreft het vele eten. Ze willen dat ik veel aankom zodat ik niet in het vliegtuig pas en dus wel moet blijven. Heerlijk wat een leuke en grappige mensen. Iedere dag wordt er flink gelachen, ook met de leerlingen. Zoals Ivan die zich vergist en vraagt om 8 uur de tijd te krijgen voor een oefening ipv 8 minuten. De sfeer is hier ontzettend goed.

Na de lunch werd geregeld dat p7 een oefenexamen Engels kreeg. Ik heb kopieën van de toets voor in Nederland.
De kerk werd geveegd en de leerlingen namen plaats op de banken in de kerk. Niks geen tafel. Kinderen lagen op de bank, zaten dubbelgevouwen of zaten met blote knieën op de betonning vloer. Ik heb geen zucht of protest gehoord. Zo gaat dat hier gewoon en niemand vindt het gek.

Na het examen was het assembly. De gezamenlijke afsluiting van de dag. Er werd ook gezongen. In het school anthem werden ook alle Nederlandse vrienden bedankt, zo leuk!

Daarna volgde een bezoekje aan het hostel waar de kinderen verblijven. Ivan zal ook naar het hostel gaan zodat hij niet meer iedere dag 12 km hoeft te fietsen op een te grote fiets zonder trappers. Hij kijkt er erg naar uit.
Het hostel ziet er netjes en schoon uit. De kinderen vinden het leuk er te zijn en zijn goede vrienden en vriendinnen van elkaar. Er is helaas beperkte ruimte waardoor 2 kinderen in 1 bed slapen. Gelukkig zijn de kinderen niet al te groot en past dat prima.

En nu ben ik weer in het hotel en wacht op mijn eten. Daarna ga ik verder met nakijken. Ook wil ik nog brieven schrijven als afscheid van de scholen.
Morgen eerst naar Olila High School om afscheid te nemen. Dan naar Little Apostles voor lessen. Daarna naar de stad voor de boeken en als laatste op bezoek bij Ivan en zijn familie. Een drukke dag maar aangezien het de een-na-laatste dag in Soroti is, ga ik genieten als een malle.
Maar eerst nakijken, ik heb ten slotte vakantie ;)

Liefs!

Reacties

Reacties

Marina

De boeken werden met nog meer vreugde ontvangen! Geweldig! Dat je nog in het vliegtuig past is me wel duidelijk maar of je nog terug wil? Veel plezier en sterkte met de laatste dagen!

opbr

Geweldig dat ze er zo blij mee zijn! Top!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!