Verslag dag 5; Soroti; kerk en school

Volgens mij kennen ze hier geen saaie dagen. Ik heb ze tenminste nog niet meegemaakt.

Vanochtend ben ik naar de kerkdienst van Pastor Joseph geweest. Wat een evenement! Het begon al zingend en dansend. Iedereen, jong en oud, zong en danste. Een groot feest. Daarna begon de preek van de Pastor. Ik zat achterin en was al snel omringd met kinderen. Ik kreeg zelfs een peuter op schoot. Later kwam ik erachter dat een van de kinderen een dochter van de Pastor is en de peuter zijn nichtje. Tijdens de dienst liepen kinderen in en uit en dat was goed. Bijzonder om mee te maken. Ik werd nog uitgenodigd om mezelf voor te stellen.

Na de dienst heb ik een paar potjes kaart gespeeld met een jongen. Alle potjes verloren ondanks dat veel kinderen mij hielpen. Daarna kort meteen voorgesteld aan 2 leerkrachten en een groep leerlingen van de Little Apostles school. De basisschool waar ik volgende week heenga. Nog even gevoetbald met wat kinderen en daarna snel eten want ik zou de docenten ontmoeten.

Maar, this is Africa. Ik had tijd zat want hier zijn ze niet zo heel nauwkeurig met de tijd. Maar het was het wachten waard!

Morgen begin ik op de Olila High School. Daar ga ik Engels geven aan eerstejaars studenten. Ik ga mijn best doen de kinderen het verschil tussen some/any en much/many te leren. Morgen kijk ik mee met een docent en daarna zelf aan de slag. Gelukkig zitten er maar 100 of meer leerlingen in een klas...........wish me luck. Lijkt me een enorme uitdaging al durf ik niet aan het nakijkwerk te denken.

De week erna ga ik naar de Little Apostles school en daar ga ik p6 en p7 lesgeven. Dat zijn de laatste 2 jaren van de basisschool. Ook dan geef ik Engels.

De docenten zijn erg enthousiast over mijn komst en ik ben super enthousiast om morgen te beginnen. Dat betekent wel om 6 uur opstaan want om 7 uur begint school. En dan zijn ze wel nauwkeurig met de tijd haha.

Na de besprekingen ben ik met Pastor Joseph meegegaan want ik was uitgenodigd om bij hem en zijn familie te eten. Ze wonen klein maar alles past precies. De vrouw en kinderen van de Pastor zijn erg aardig en hopen dat ik vaker kom eten. Dat ga ik zeker doen.

Ik ga nu slapen. Morgen vroeg op en morgenavond kunnen jullie lezen hoe het eraan toe gaat op de middelbare school in Oeganda.

Slaap lekker en liefs!

Reacties

Reacties

Sharon

Wat mooi om je zo te kunnen volgen.
Fijn ook dat je het zo naar je zin heb!
Ik wens je veel succes toe.
Je bent een toppertje. Ze zijn vast heel blij met je.

Liefs Sharon

Marina

Wat een ervaringen. Wat een mooie mensen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!