Verslag dag 3; Mbale en Soroti

Pfoe wat kan er veel gebeuren in iets meer dan een dag.

Gisteren heb ik een korte duik genomen in het zwembad. Helaas betrok de lucht en ben ik het water maar uit gegaan. Ik heb mijn boek gepakt en ben in de bar van het hotel gaan zitten lezen. Er kwamen 2 vrouwen bij mij in de buurt zitten en opeens vroeg één van de vrouwen of ik Nederlands was. Bleek ze uit Israël te komen maar een Nederlandse moeder te hebben. Dat werd natuurlijk gezellig kletsen. Ze bleken deel uit te maken van een groep tandartsen vanuit de hele wereld. Allemaal joods en in Oeganda om een joodse stam te helpen met tandproblemen. De rest van de groep kwam later binnen druppelen en het werd erg gezellig. Ik werd uitgenodigd om mee uit eten te gaan maar besloot met een deel van de groep in het hotel te eten. Uiteraard wil ik zo Oegandees mogelijk eten en ik bestelde Matooke en nog iets. Matooke is een soort bananen puree maar smaakt niet naar banaan. Dat andere was een soort soep van gekke pinda's en bamboe. Het zag er smerig uit maar was best lekker. Na het eten afscheid genomen van de Israëlieten en gaan slapen.

Vanochtend vroeg op voor een heerlijk ontbijt van verschillende broodjes, cake en fruit. Daarna uitchecken en wachten op Wilson om naar de Sipi Falls te gaan. Wat was dat mooi! Grote watervallen, smalle kronkelpaadjed door bananenplantages en koffiebomen. Gelukkig liep de gids niet heel hard en kreeg ik een stok om de steile stukken te kunnen overwinnen. We zijn naar 2 watervallen geweest en naar een uitzichtpunt van de grootste waterval. Echt ontzettend mooie natuur!

Na de lunch op weg naar soroti. Een hotel waar ik 2 weken zal blijven en dus minder in de koffers hoef te zoeken naar spullen. Maar vooral naar de plaats waar deze hele reis om draait: Soroti

Eenmaal in het hotel heb ik afscheid genomen van Wilson. Over 2 weken komt hij me weer ophalen. En ik heb kennis gemaakt met Pastor Joseph. Net als alle andere mensen die ik ontmoet heb een hele vriendelijke, behullzame en energieke man. We hebben een schema gemaakt voor de komende 2 weken. Ik ga daar nog niet teveel van verklappen maar ik zal me zeker niet vervelen. Ik ga een week naar de middelbare school en een week naar de basisschool. Ik heb er megaveel zin in. Ook zal Pastor Joseph me morgen meenemen op een tocht langs de projecten van stichting Amuria. Ben erg benieuwd hoe die eruit zien.

Ook heb ik een brief gekregen van Ivan, de jongen die ik sponsor zodat hij naar de middelbare school kan. Hij noemt mij zijn witte moeder, zo ontroerend.

Voor alle leerlingen die meelezen: Pastor Joseph is erg enthousiast over jullie brieven. Morgen gaan we de brieven doorlezen en sorteren. Zo krijgen jullie een brief terug van leerlingen die ongeveer hetzelfde niveau hebben. Stiekem hoopt Pastor Joseph (en ik ook) dat er leuke briefwisselingen ontstaan en dat jullie vaker met elkaar kunnen schrijven.

Het is hier inmiddels 20.00 en flink donker. Ik heb mijn eten op. In tegenstelling tot wat ik eerder schreef heb ik vandaag voor patat en kip gekozen hihi. De muggen vreten me zowat op dus ik ga naar mijn kamer.

Morgen langs de Amuria projecten en als ik energie over heb weer een nieuw verslag.

Liefs!

Reacties

Reacties

Martie Rouwmaat

Hey topper, je hebt de 4daagse uitgelopen, SUPER! Verder lees ik dat je het helemaal naar je zin hebt in Oeganda. Wat een een leuke verhalen van wat je mee maakt daar. Ik zal af en toe hier weer eens lezen hoe het met je gaat. Veel plezier aldaar en geniet!

Grolsche groet, Martie

Marianne Ummels

Ha Annelies, wat fijn om zo met je mee te kunnen reizen!
Kan me voorstellen dat het allemaal heel veel indruk op je maakt en dat je aan het genieten bent. Ik kijk uit naar je volgende verhalen!

XX Marianne

opbr

super weer! Leuk dat je daar zoveel leuke mensen ontmoet... ben heel erg benieuwd nasr je ervaringen binnen de scholen!! veel plezier!

Marina

wat leuk om zoveel mensen te leren kennen! En dan de briefwisseling tussen onze en deze kinderen. Wat ontzettend leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!