Dag 21: Little Apostles


Vandaag een relatief rustig dagje. Vanochtend lesgegeven op Little Apostles aan groep 4, 6 en 7. Toen ik aankwam stond Martin voor groep 5 maar die hadden dat uur helemaal geen Engels volgens het rooster. Hij had zich een dag vergist maar dat maakt hier niet uit. De wiskunde docent was er nog niet dus de leerlingen hadden toch geen les. Heerlijk toch?!

Groep 4 was wel echt even wennen voor me, die kinderen zijn erg jong en mijn manier van lesgeven is toch iets zakelijker dan ze gewend zijn. Maar nu moet ik ook de spelling van woorden als ‘before’ en ‘after’ met ze oefenen, dat ken ik helemaal niet. Wel erg leuk om eens te doen. Hopelijk komt er nog een onderwerp waarbij ik een spelvorm met ze kan doen.

Ondertussen zijn de docenten nog erg druk met het oplossen van sudoku’s. De een snapt al een beetje wat de bedoeling is terwijl de ander lukraak cijfers invult en hoopt dat het dan klopt, erg grappig om te zien. En owee als iemand zich met de ander bemoeit, ze weten het zelf het best hahahaha. Morgen toch maar een iets eenvoudiger sudoku meenemen om de kans op slagen te vergroten.

In groep 7 wordt druk geoefend voor de aankomende toetsen. Dat doen ze door oude toetsen te maken. Maar kopieren is hier lastig en duur dus wordt de toets voorgelezen, schrijven de leerlingen alles over en maken dan de opgaven. Erg tijdrovend en saai maar ik hoor niemand mopperen.

Tussen de bedrijven door probeer ik nog wat Ateso te leren. Het gaat al steeds iets beter. Een simpel gesprekje kan ik volgen en een aantal vragen kan ik beantwoorden maar ik heb nog veel te leren. Blijven oefenen!


Na de lunch ben ik terug naar het hotel gegaan en vervolgens naar de winkels. Boeken besteld voor Little Apostles en de stof voor een rok afgegeven bij een andere winkel. Volgende week is de rok klaar, ben erg benieuwd maar wordt vast heel mooi.

Daarna in de tuin van het hotel m’n rondjes hardgelopen. Het gaat al beter, m’n longen barsten niet meer spontaan uit elkaar. Ben echt heel benieuwd of het dan in Nederland makkelijker gaat door het hoogte- en temperatuurverschil. We zullen zien. Kreeg nog wat aanmoediging van mannen die op de rots aan het trainen waren. Dat wil ik eigenlijk ook wel maar het is me afgeraden omdat er nog wel eens ongelukjes gebeuren en dat wil ik natuurlijk niet. Joseph Angwal wilde wel samen trainen maar dat is lastig vanwege zijn werktijden. Eerst zelf maar flink aan de slag en dan volgend jaar als een echte Afrikaan rondrennen en springen.


Nu een rustig avondje. Lekker een boek lezen op bed. Morgen de hele dag op Little Apostles en verder zie ik wel wat ik tegenkom. Ik heb nog 10 dagen in Soroti en nog veel dingen die ik wil doen. Het gaan nog 10 leuke en drukke dage worden. Daarna met de bus naar Jinja samen met 1 of 2 kinderen van Pastor Joseph die naar Kampala moeten. In Jinja in een hotel met zwembad, lekker relaxen. En verder dan dat denk ik nog maar even niet, haha.


Een hartelijke groet van veel lieve mensen hier die iedereen in Nederland het beste wensen en natuurlijk ook van mijzelf!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!