Dag 1: Van Entebbe naar Soroti

Na een lange vlucht zijn we (Dick, Sytske, Lauranne en ik) veilig aangekomen in Entebbe. De overnachting was in Viavia Guesthouse vlakbij het vliegtuig. Maar natuurlijk eerst een Nile Special om de start van de reis te vieren.

Het werd een korte nacht want om 7 uur zouden we ontbijten. Dat ontbijt was prima en we kregen gezelschap van een groep apen die in de bomen boven ons zaten, supertof natuurlijk.

Vervolgens werden we er gelijk aan herinnerd dat we in Afrika zijn want de chauffeur was ietwat later (ongeveer 2 uur) TIA, this is Africa.

Het was onwijs leuk om Wilson, de chauffeur, weer te zien. Hij zou ons naar Soroti brengen.

Eerst een tussenstop in Kampala om geld te pinnen. Daarna in Jinja waar Dick nog iets moest regelen. Ik moest even naar de receptie van het hotel daar komen, de mevrouw achter de balie had iets voor mij. Kreeg ik toch de boeking van een kamer in hotel Smile on the Nile! Een supermooi hotel, met zwembad, dat 1 staat op Tripadvisor. Daar ga ik de laatste nacht slapen voor ik weer naar Nederland ga. Een gave verrassing! En iedereen wist het al behalve ik natuurlijk, haha.

In Jinja hebben we ook een heerlijke Rolex gehaald (soort pannenkoekje met daarin ei met tomaat en kool, alleen in Oeganda te krijgen) en wat drinken bij het winkeltje van Wilson en zijn vrouw.

Daarna door naar Soroti. Al met al een flinke rit (ruim 8 uur) waarin weer veel te zien was. Mensen, kinderen, kleurige kleding, mooie natuur, een stuk tropisch regenwoud en zelfs de ondergaande zon. Altijd mooi. Ook nog liedjes gezongen, van Abba tot Ed Sheeran en wat hardcore. Wij kunnen alles zingen, haha.

Hotel Soroti is als vanouds. Ik heb zelfs dezelfde kamer als vorig jaar. Toen deelde ik die met Michelle, nu zal ik ‘m 2 weken delen met Lauranne en dan gaat zij weer weg en blijf ik nog 2 weken.

Het weerzien met Pastor Joseph, Harriet en Simon was super! Zo fijn iedereen weer te zien en te spreken! De Oegandese voorzitter is helaas ziek en heb ik nog niet gezien, dat komt snel.

Met zijn allen hebben we gegeten, gepraat en gelachen. Fijn hier weer te zijn en zo welkom te zijn.

Na het eten even douchen. Ik had eraan gedacht de boiler aan te zetten maar dat heeft wat lang geduurd en koud water toevoegen lukt niet. Oftewel, een bloedhete douche. Ik ben echt niet gemaakt voor de boilers in dit hotel.

Toch is het gelukt om schoon en fris het bed in te duiken.

Morgen gaan we naar de scholen om afspraken te maken over het lesgeven. Zin in!

Nog meer mensen weer zien. Baby Annelies, de leerkrachten van beide scholen, leerlingen en vast nog meer bekenden.

Op naar morgen. Slaap lekker!

Reacties

Reacties

Angelique

Hè Annelies, wat een onderneming is zo’n reis. Super om je te volgen. Geniet van het land, de mensen en alles wat op je pad gaat komen. Ik kijk uit naar je verhalen. Groetjes

Marina

Klinkt weer goed! En met jouw verhalen vier ik ook een beetje vakantie ?

Annelies Mooij

Dat wordt weer smullen van al je verhalen. Gaat helemaal goed komen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!