Akokor

Hai allemaal,

Weer een nieuw verslag want een nieuwe dag brengt hier altijd veel.

De kerkdienst was zoals altijd een swingend feest. Michelle en ik zijn uitgebreid bedankt voor wat we hier hebben gedaan en hebben zelf ook nog een kort woordje gesproken. Aan het eind kwam de hele gemeenschap ons nog een hand geven. Ook de moeder van Ivan was gekomen om afscheid te nemen, superlief!

Na de dienst zijn enkele leerlingen van Little Apostles naar het radiostation gegaan waar zij over de school gingen praten. Ondertussen hebben wij de leerkrachten naar het restaurant gebracht en voorzien van drinken, lolly's en toffees. Zelf gingen we de leerlingen ophalen bij het radiostation omdat Pastor Joseph hen zou bedanken met een lunch. Daar hoorden we dat ze nog de groetjes mochten doen en allemaal noemden ze hun Muzungu teachers Michelle en Annelies. Ook superlief.

Snel weer terug naar het restaurant waar we heerlijk hebben gegeten met de leerkrachten en de leerlingen. Voor de meesten was het de eerste keer ooit in een restaurant en wat waren ze zenuwachtig. Helaas was er niet voldoende kip voor iedereen, het restaurant is niet gewend aan zulke grote groepen en reserveren doen ze ook niet aan. Volgende keer toch maar even van tevoren aankondigen.

Toch weer lekker gegeten en iedereen weer terug naar school gebracht. Allemaal blije gezichten!

Vervolgens ben ik met Pastor, 2 leerkrachten en Ivan weer verder gegaan. Onderweg een matras gekocht en daarna Ivan bij school afgezet. Daarna naar een sponsorleerling om de matras te overhandigen namens zijn sponsor. Ze wisten niet dat we kwamen dus de verrassing was groot. De matras werd onder luid gejoel en met grote glimlachen ontvangen. De jongen liep meteen naar de hut waar hij slaapt, gooide de matras op de grond en ging erop liggen. Wat zal die jongen lekker slapen vannacht! Zijn moeder was zo dankbaar dat ze haar jongste zonen achter een kip aanstuurde en niet veel later mocht ik opnieuw een kip in ontvangst nemen. Deze heb ik natuurlijk gelijk naar de sponsor vernoemd.

We konden niet lang blijven helaas maar het was leuk om te zien waar de jongen woont en wie zijn familie is.

De kip is nu bij Pastor Joseph, samen met de haan die ik eerder deze week kreeg. De haan zal worden verkocht om er een kip van te kopen. Beide kippen gaan dan naar een arme familie. Als er kuikens komen, zullen er een paar voor Pastor Joseph zijn. Volgend jaar zal er een hele kolonie kippen rondlopen en heb ik weer wat mensen die ik thuis kan bezoeken. Nu al zin in!

Zometeen lekker luxe eten in de kamer, we laten het naar de kamer brengen.

Morgen de laatste dag in Soroti alweer. Afscheid nemen van Olila, Joseph Angwal en Little Apostles. Laatste boodschappen doen. Koffers inpakken. Eten bij Pastor thuis.

Dinsdagochtend vroeg gaan we met de bus naar Jinja. Pastor Joseph gaat met ons mee. Spannend.

Maar eerst morgen volop genieten!

Marina

weer een mooie dag geweest. Gefeliciteerd met de kip! ?

Simone

Dank voor je verhalen !

Hans en Marianne

We gaan je verhalen missen, snik