Dag 6: TIA

Hier is dan het antwoord: we hebben 1 uur en 50 gewacht op ons eten. Er bleek niet voldoende gist te zijn.

Maar toch weer prima gegeten.


Vanochtend hebben Lauranne en ik eerst een boodschappenpakket gehaald bij Harriët. Deze heb ik aan de moeder van kleine Annelies gegeven. Ze was me erg dankbaar.

Daarna hebben we spelletjes gespeeld met een paar leerkrachten van Little Apostle's. Martin had tussenuren dus gingen we 4-op-een-rij doen. Hij heeft het hele jaar geoefend en is er nu erg goed in. Lauranne kreeg les in het bespelen van een Afrikaans instrument. Een soort kruising tussen een harp en een gitaar. Knap dat ze het kon!

Rond de middag kwam de kleermaakster van de school. Zij heeft vorig jaar een hele fijne rok voor mij gemaakt en een jurkje voor kleine Annelies en een blouse voor Martin. Dit jaar maakt ze voor mij een rok en jurken voor kleine Annelies en haar zussen Harriet en Marion. Lauranne heeft ook stof gekocht en daarvan wordt een rok voor haar gemaakt en een jurk voor Rose Mary. Dit alles samen kost amper 30 euro.


Hierna was het tijd om naar Olila High School te gaan. Daar zouden we een les van Charles bekijken. Hij geeft les aan S6, de hoogste klas van de middelbare school en ik had dit nog nooit gezien. Onderweg naar de school nog even een rolex gehaald als lunch. Blijft zoooo lekker!


Op Olila ging een docent kijken waar Charles was. Al snel kwam Freda eraan om te vertellen dat hij er vandaag niet zou zijn ivm werk op een andere school. TIA (this is Africa), gisteren had hij mij nog uitgenodigd voor deze les.

Er waren ook geen andere lessen aan de hoogste klassen dus besloten Lauranne en ik om de middag vrij te nemen en terug naar het hotel te gaan. We hebben tenslotte wel vakantie.

Onderweg nog even een stop in het centrum voor een ijsje en wat drinken.

Nu lekker relaxen met een boekje, zonnetje en spelende apen in de hoteltuin.


Gezien de lange wachttijden voor het eten, zijn we vandaag bij een ander hotel gaan eten. Het zag er daar heel mooi uit met veel planten en een kampvuur. De menukaart was erg uitgebreid. Na lang twijfelen heb ik voor pilau met kip gekozen. Dick wilde steak maar die bleek er niet meer te zijn, de rest was er gelukkig wel.

Helaas was ook hier de wachttijd ruim een uur. Op dat punt niet voor herhaling vatbaar dus. Het eten was wel heerlijk. Ik kreeg een flink bord pilau en heb nog 2 stukjes geit van Pastor gehad.

Op de kaart stonden ook desserts. Onder andere cream caramel. Daar had ik zin in! En Lauranne wilde cake met ijs. Maar helaas kwam de serveerster terug met de mededeling dat er geen desserts waren. Jammerdebammer.


Verder was het een rustige middag en avond. Zometeen nog even douchen en dan duik ik de kuil in de matras weer in. Heb niet zo heel goed geslapen de afgelopen nachten en met alle indrukken van overdag ben ik best een beetje moe. Hopelijk vanavond beter slapen.


Morgen ga ik een nieuwe poging doen om lessen op Olila te bekijken en in de middag ga ik naar Little Apostle's. Wellicht daar wat leerlingen individueel lesgeven, afhankelijk van welke tijden ze Engels hebben.


Het is best gek, ik ben er nog maar net maar het voelt alsof ik nooit weg ben geweest. En ondertussen begint de tijd al wel te dringen want volgende week vrijdag gaan Lauranne en ik alweer naar Masindi. En nog zoveel dat ik wil doen en zoveel mensen die ik wil bezoeken. Maar eerst morgen een dagje naar school.

Reacties

Reacties

Loopmaatje Simone

Geweldig je verhalen echt leuk om te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!