Dag 4: kerk en lunch

Vannacht heeft het flink geonweerd. Gelukkig lag ik veilig in de kuil van het matras. En fijn dat we niet heel vroeg op hoefden te staan.

Na het ontbijt werden we opgehaald door Pastor voor de kerkdienst. Als het om de kerk gaat is iedereen altijd erg netjes op tijd.

Onderweg vroeg Pastor nog wanneer ik weer ga hardlopen en of hij mee kon. Volgens mij wordt hij wat zenuwachtig, haha. Heb ook al uit betrouwbare bron vernomen dat ook hij aan het trainen is. Het gaat een spannende wedstrijd worden!


De kerkdienst was zoals altijd een groot feest. Het begint met veel dansen en zingen. Daarna de preek van Pastor in het Engels. Dit keer ging het over 'behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden'. Daarna werd de preek nog even samengevat in het Kumam en in het Ateso.

Daarna werden wij nog welkom geheten. Heel fijn dat Pastor over mij nog even vertelde dat ik er voor de 4e keer was en de eerste keer heel dik was en nu steeds dunner wordt.

En dat is dan een compliment....hahaha.


Ach, gisteren hoorden Lauranne en ik al dat we een ander schooluniform moesten want we hadden te grote borsten voor deze.......

En dan noemen ze Nederlanders direct. Je blijft lachen hier.


Na de dienst heel veel handen geschud en veel oude bekenden weer gezien.

Zometeen gaan we lunchen bij Pastor en daarna hebben we een vrije middag.


De lunch was heerlijk! Kip, geit, rijst, aardappels, avocado en watermeloen. En dan natuurlijk een deel met je handen eten. Alles mag je met de handen eten maar aangezien ik daar nog niet zo goed in ben, heb ik de rijst toch maar met een vork gegeten.

Ook tijdens de lunch hebben we nog hard gelachen. Chairman (voorzitter van het Oegandese bestuur van Stichting Amuria) werd om 15.05 gebeld om een tijd af te spreken voor een vergadering. Hij vertelde onderweg te zijn vanuit een dorp en stelde voor om de vergadering om 15.00 te laten beginnen! Hij zou zeker nog een uur onderweg zijn.

Nee dit is geen typfout van mij, zo gaat het hier echt.

Ben benieuwd hoe laat ze werkelijk zijn gestart. Pastor en Dick gingen rond 16.15 weg en toen zijn Lauranne en ik nog even langs de winkels gegaan.

We hebben allebei mooie stof gevonden. Nu nog een goede kleermaker die er wat moois van wil maken. Ik wil zelf een rok en van de rest van de stof wil ik kleertjes voor baby Annelies laten maken.


Nadat Lauranne en ik ons door boda boda's bij het hotel hadden laten afzetten, begon het flink te regenen. Best lekker, zo'n verfrissende bui. En even lekker niks doen. Dit verslag schrijven, beetje lezen en luieren. Straks misschien nog wat eten, al hadden we een late lunch. En morgen naar Olila High School en Rhema High School.

Op de eerste bekijken of ik daar wat lessen kan bekijken. Ze zijn zich aan het voorbereiden op de afsluitende examens dus lesgeven laat ik liever aan de docenten over.

En op Rhema zie ik Ivan weer. Die zit inmiddels in de 3e en doet het heel goed. Ben benieuwd hoeveel hij dit jaar gegroeid is. Hopelijk kunnen we ook nog bij zijn ouders langs samen met hem.


Het verslag is wat vroeger vandaag maar ik vermoed dat jullie niet zitten te wachten op een gedeelte over hoe ik een boek lees in de avond. De avonturen van vandaag zijn voorbij. Morgen weer nieuwe!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!