Donaties

Hai allemaal,

Geregeld wordt mij gevraagd hoe bijgedragen kan worden aan de reizen naar Oeganda. Super dat zoveel mensen willen helpen! Daarom hier even een uitleg van hoe het werkt en wat mogelijk is:

Per persoon mag je 2 koffers van 23 kilo meenemen naar Oeganda en dan nog 1 stuks handbagage.
Stichting Amuria vult 1 van mijn koffers met hulpgoederen die zij door het jaar heen ontvangen hebben. Zo neem ik dit jaar kleding, medische hulpmiddelen zoals verband en brillen, dekentjes en beddengoed mee. Eén van mijn koffers zit daarmee al propvol.
De andere koffer is voor mijn eigen spullen. Hierin is soms een beetje ruimte om wat spulletjes mee te nemen. Voorgaande jaren heb ik ruimte/gewicht dat over was opgevuld met stroopwafels voor de vrienden in Oeganda. Over het algemeen is er in mijn koffers dus weinig ruimte om extra spullen mee te nemen. Dit jaar heb ik al een paar brieven en cadeautjes van sponsoren ontvangen die ik mee zal nemen voor de kinderen. Die sponsoren krijgen ook foto's van de uitreiking van de brieven en cadeautjes.

Wat een (voor mij) fijne optie is, is wanneer mensen geld willen doneren. Hiervan koop ik dan in Oeganda schoolspullen zoals schriften, pennen, rekensetjes, potloden, rekenmachines of maandverband (nog altijd erg nodig zodat meiden tijdens hun menstruatie ook naar school kunnen!). Hiermee wordt natuurlijk ook de lokale economie gesteund. Daarnaast krijgen leerlingen dan dezelfde spullen als hun schoolgenoten en krijgen ze de spullen die ze werkelijk nodig hebben (in Nederland bestaan 100 verschillende rekenmachines, niet allen zijn even bruikbaar voor het onderwijs in Oeganda bijvoorbeeld)
Ook hiervan worden foto's gemaakt en verstuurd naar de mensen die geld gedoneerd hebben.

Wil je bijdragen, dan is dat natuurlijk super welkom! Stuur mij even een berichtje via Whatsapp, Facebook of mail en dan kan ik mijn rekeningnummer geven. Voel je nergens toe verplicht!

Liefs,

Annelies

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!