Dag 18: Kerk

Zondag betekent tijd voor de kerk en rust. Na de kerkdienst ben je vaak ook wel aan wat rust toe. De megaboxen produceren een enorme herrie als de kerkdienst begint met zang en dans. Het blijft een groot feest. De preek was vandaag iets lastiger te volgen want na iedere zin volgde meteen de vertaling in het Ateso. Aan het eind van dienst werd mij gevraagd de familie Diender voor te stellen. Zij werden met luid applaus ontvangen en dat applaus werd luider nadat bekend werd dat zij kleding en schoolspullen mee hadden gebracht. Dat moest gevierd worden!

Eerst kregen de meiden en jongens voetbalkleding en speelden zij een korte wedstrijd. Daarna werden de schoolspullen overhandigd, schriften, pennen, potloden en maandverband. Het maandverband wordt op school bewaard en uitgedeeld aan meisjes die het zelf niet kunnen betalen. Zo kunnen zij wel naar school blijven gaan. Na de uitreiking gingen we de kerk weer in voor taart en frisdrank. Er was opnieuw een mooie taart gemaakt om de familie te bedanken.

De ouders van Ivan waren er ook en het was leuk hen weer te zien en even te spreken. Ik heb hen een boodschappenpakket gekregen en zij nodigden mij uit om te komen eten. Waarschijnlijk ga ik daar vrijdag heen, dan kan Ivan ook mee (die is nu met examens bezig dus doordeweeks is niet handig om hem dan van school te halen). 

Op de weg terug naar het hotel heb ik de familie een rolex laten proeven. Die vonden ze heerlijk, maar ja, dat zijn ze ook! Vers gemaakt en vervolgens op een bankje voor een gesloten winkeltje op zitten eten en ondertussen kijken naar alles wat voorbij kwam. Daarna nog even boodschappen gedaan en toen weer terug naar het hotel.

Daar heb ik mijn rondjes hard gelopen, het gaat al wat beter maar het blijft zwaar in deze omstandigheden. Ben benieuwd of ik in Nederland ga merken dat het makkelijker gaat. Tot die tijd maar lekker veel trainen hier.

In de avond heb ik samen met de familie, Pastor Joseph en Sheba in het restaurant gegeten. Ik kreeg een pakje stroopwafels als bedankje, erg lekker. Best gek om hier een stroopwafel te eten, maar niet minder lekker.
Morgenochtend vertrekt de familie naar Kidepo en begint mijn werkweek op Little Apostles. Heb er megaveel zin in om iedereen weer te zien! Ik moet wel een planning gaan maken want 2 weken zijn hier zo voorbij en ik wil nog veel doen. Langs Olila, naar Ivan, shoppen met Ivan, een rok laten maken, een taart laten maken, sportdag met de kinderen, een dagje naar Simon, souvenirs laten maken door de moeder van een leerling, eten bij Pastor en natuurlijk veel lesgeven. Ik vrees toch weer tijd tekort te komen. Nou ja, dan moet ik volgend jaar maar weer hierheen! 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!