Dag 15: Van Kidepo naar Soroti

Vannacht heb ik wat beter geslapen want ik was natuurlijk erg moe van alle indrukken en mooie momenten. Gelukkig wel een paar keer wakker geworden en de maan zien opkomen maar geen wilde dieren in de buurt.

Lekker ontbeten en natuurlijk nog even van de omgeving genieten. Sytske zag verschillende hertensoorten en Lauranne en ik meenden een leeuw te zien. Na veel turen door een verrekijker bleek het een mierenhoop te zijn, haha. Maar toen kwam Joseph ons halen want er was een olifant gespot. En daarna nog één.
Snel afrekenen en in (eigenlijk op) de bus want de dieren zaten nog voor de ingang van het park.
En we hadden geluk want we vonden een van de olifanten vlakbij het weggetje. Een loser, verstoten uit de groep. Een oud mannetje dat waarschijnlijk het gevecht van een jonger mannetje verloren heeft.
Supermooi om zo vlakbij te zien.

Daarna was het toch echt tijd om terug naar Soroti te gaan maar wel met een enorm voldaan gevoel.

Over de rit valt niet zo heel veel te vertellen behalve dat het lang was (zo’n 8 uur), stoffig en pijnlijk voor mijn billen. Maar wel weer prachtige delen van het land gezien en een heerlijke rolex gegeten.

Terug in Soroti was het heerlijk om te douchen en zelfs na goed schrobbem kleurde de handdoek nog oranje van het vele zand en stof. De chicken stir-fry ging er ook prima in en ik kan mijn bedje al horen roepen.

Morgen naar Olila om afscheid te nemen. Maar nu eerst lekker slapen!

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

Reacties

Reacties

Marianne

je hebt het in één woord fantastisch.
Veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!