Dag 14: The Big Five!!!!

Jaaaaaaaaaaaaaaa het is gelukt! Ik heb nu alle dieren van the big five gezien!

Maar eerst het begin. Amper geslapen vannacht want bij ieder geluid keek ik naar buiten om te zien of er groot wild rondliep. Helaas geen succes maar het rijzen van de maan was ook erg mooi.
Om 6 uur ging de wekker en was het nog donker. Tijdens het ontbijt kwam de zon op, erg mooi.

Na het ontbijt in het busje voor de game-drive. Bij de ingang van het park zagen we al een groep zebra's. Daarna duurde het even voordat we dieren zagen. Eerst een buffel die alleen was. Een mannetje dat is verstoten uit de groep, die worden losers genoemd. En al snel meer buffels. En vogels.
Na een poosje zijn Lauranne, Joseph en ik op het dak van het busje gaan zitten. Erg oncomfortabel maar supergaaf. Joseph was geweldig. Sprong af en toe naar beneden om de 4-wheel drive aan en uit te zetten en zat dan in no-time weer op het dak. En hij zag veel dieren als eerst.
We stopten bij een boom omdat er een vogeltje zat. En toen ik me omdraaide zag ik ineens het luipaard in de boom aan de andere kant!!!!!!!!
Wat een machtig mooi dier! Hij klom uit de boom terwijl wij op zo'n 3 meter afstand op het dak van het busje stonden. Ik kon niet eens wat zeggen, alleen kijken en foto's maken. En een filmpje. Niet alle foto's zijn even mooi want het ging snel.
Ik vond het even spannend toen het luipaard bijna op de grond kwam. Welke kant zou hij op gaan?
Maar hij liep van ons weg op zoek naar een rustiger plekje om te liggen.

Zo supercoolgaaf! Nu heb ik alle dieren van de big 5 gezien.

Een ander erg spannend moment was toen we een heuveltje af reden en wij aan één kant moesten zitten om niet om te vallen. Gelukkig ging het goed.

Joseph zag nog giraffen in de verte maar het is nog niet gelukt om dichterbij te komen.

Na nog langer rondrijden met vooral veel buffels zijn we teruggegaan naar de lodge voor de lunch.

Lekkere soep en kipcurry waren erg welkom en lieten ons vol goede moed opnieuw op pad gaan. De tweede game-drive was ook weer ontzettend mooi. Dit keer had ik een vest gevuld met een kussentje en een handdoek. Dat maakte het zitten op het dak een stuk comfortabeler.
Opnieuw vele buffels en verschillende antilope soorten gezien. Helaas geen giraffen, olifanten of leeuwen gevonden maar wel een hele groep zebra's die dichtbij stonden. Iets daarvoor zagen we al 2 zebra's die verder weg stonden. Samen met Wilson en Joseph zijn Lauranne en ik uitgestapt en hebben we geprobeerd er naartoe te lopen. Dat lukte voor een deel maar de zebra's hielden de afstand groot. Wel een kick om naar de dieren toe te lopen!
Gelukkig iets verderop dus een groep die dichtbij stond.
Helaas moesten we daarna weer richting de lodge zodat we voor het donker terug zouden zijn.

Nu zit ik samen met Lauranne bij de tent. De zon gaat bijna onder en dat is vanaf hier goed te zien. Daarna weer lekker eten en dan moe maar voldaan naar bed. Hopelijk weer een mooie opkomende maan en wie weet vannacht wel zicht op een leeuw!
Morgen weer terug naar Soroti al had ik hier nog wel een paar weken kunnen blijven.





Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!