Dag 12: Olila High School

Ook vandaag een relatief rustige dag. Vanochtend even wat boodschappen gedaan om het pakket voor de leerling van Olila High School compleet te maken en daarna naar school om les te geven. Voor de 3e keer aan de jongens van S2East. Dit keer onder andere over het werkwoord ‘can’ en ik had een aantal uitdagingen gevonden/bedacht. Oftewel, aan het einde van de les heeft iedereen geprobeerd de binnenkant van de elleboog te likken, de neus aan te raken met de tong en de oren te bewegen. We hebben keihard gelachen! Ook mochten de jongens zelf een uitdaging bedenken. Zo kon een jongen de bovenkant van de deurpost aanraken met zijn voet en een andere jongen kon een papiertje laten bewegen zonder het aan te raken. Superleuk!

We hadden nog wat tijd over en de jongens wilden graag nog meer vragen stellen. We hebben het briefjessysteem gebruikt en dat leverde hele mooie en interessante vragen op. Hoe zien de wolken eruit vanuit het vliegtuig? Waarom waren Robben en Van Persie niet op het WK voetbal (de rest van het elftal doet er niet toe)? Brengen wij menselijke offers? Oegandese babietjes zijn licht en worden later donkerder, hoe zit dat als ze in Nederland geboren worden? En nog veel meer. De briefjes geven hen de vrijheid om redelijk anoniem vragen te stellen. Heb erg genoten van deze klas!

Daarna eigenlijk de hele middag bezig geweest met vanalles. Wat nakijkwerk, gesprekken met docenten, Abraham gesproken en afspraken gemaakt voor een bezoek aan een arts etc. Gewoon lekker aanrommelen en druk zijn met alles en niets.

De headteacher kwam me nog gedag zeggen en zich verontschuldigen dat we elkaar nog niet gesproken hadden. Maar hij zag ook dat ik me thuis voelde en vindt het leuk om te zien hoe ik mijn weg vind op school. Het is ook gewoon fijn om op school te zijn. Leuke en lieve mensen, interessante gesprekken, leuk lesgeven en iedereen zorgt ervoor dat ik me erg welkom voel.

Zelfs onderweg op de fiets geniet ik. De wegwerkers die al klaar staan om gedag te zeggen zodra ze me aan zien komen, gezinnen en kinderen die ik bijna dagelijks zie en die zwaaien. Heerlijk!

In de midag nog wat boodschappen gedaan en daarna weer lekker gegeten in het hotel. Wilson en zijn zoon waren er ook. Wilson is de komende dagen onze chauffeur en gids voor Kidepo. Zijn zoon zit op Olila en Wilson had hem meegenomen zodat ze even konden bijkletsen. (Wilson woont hier niet in de buurt en Happy komt alleen thuis tussen de periodes door)

Daarna de tas ingepakt en ben helemaal klaar voor morgen. Heb er superveel zin in! Op internet kun je een filmpje vinden van een leeuw die in Kidepo naar een restaurant is gelopen en daar is gaan liggen. De lodge waar dat restaurant is, is de lodge waar wij zullen overnachten. Het lijkt me doodeng maar ook supergaaf om zoiets mee te maken. De kans is natuurlijk erg klein. Ik hoop dit jaar vooral een luipaard te zien, dat het is het enige dier van the big 5 die ik nog niet in het wild heb gezien. En leeuwen wil ik natuurlijk ook graag zien. En er zijn ook struisvogels in het park, lijkt me ook mooi. En giraffen. En buffels. En en en....ik heb er zin in!

Mogelijk is er geen wifi bij de lodge en kan ik pas donderdag weer wat laten horen en/of foto’s plaatsen op Facebook. Hou vooral de krant in de gaten of er nog mensen opgegeten worden door leeuwen. Zo niet, dan ben ik lekker aan het genieten!

Reacties

Reacties

Marianne Ummels

Heel veel plezier in Kidepo Annelies, dat wordt zeker genieten!
We horen wel weer van je!
XX Marianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!