Dag 11: Kerk met prinsessen

Vandaag was een rustig dagje. Vanochtend konden we uitslapen en werden we opgehaald om naar de kerk te gaan. Dat was weer een groot feest.

De meiden van het hostel hadden hun mooie nieuwe jurken aan die zij van Dress a Princess hebben gekregen. En ze zagen er nog net zo prachtig uit!

De dienst begon weer met gezang en gedans, een groot feest.

De preek zelf ging over bidden en het blijft mooi om naar Pastor Joseph te luisteren die vol overgave vertelt en preekt.

Na de dienst werd er door de hele gemeenschap gevierd dat de meiden jurken hebben gekregen. Er werd nog meer gedanst, ik weet niet waar ze die enorme energie vandaan halen maar er kwam gewoon geen eind aan het swingen. Ondertussen werd er een enorme taart binnen gebracht die ik naar voren moest brengen. Achter mij kwamen de meiden dansend door het gangpad ook naar voren. Er waren ook koekjes, bananen en frisdrank. Het was echt een feest!

Iedereen blij en vrolijk, iedereen mocht meevieren dat de meiden zo’n feestelijke dag hadden gehad.

In de middag ben ik met Lauranne naar het centrum gegaan om wat inkopen te doen. Het boodschappenpakket voor de leerling van Olila is klaar en ga ik morgen afgeven. Ook nog wat schoolboeken gehaald. En een heerlijke rolex. Helaas begreep de jongen die ze maakte ons niet zo goed en kregen we een dubbele chapat. Het was teveel om op te eten en toen hebben we de helft aan 2 jongens gegeven die eigenlijk om geld vroegen.

Later hebben we nog een ijsje gehaald die we op een stoepje hebben opgegeten. Weet niet of ik al eens eerder zo van een ijsje genoten heb.

In de avond hebben we samen gegeten in het hotel. Sytske had tijdens de kerkdienst een bak groundnuts gekregen van een vrouw en daar hebben we na het eten lekker van zitten smullen onder het genot van een koude Nile Special. Om ons heen was er flink onweer. Een heerlijke avond dus.

Morgen weer naar Olila. Ik ga voor de 3e keer naar de jongens van klas 2. Heb een stuk uitleg en daarna een spelletje met wat uitdagingen (kun je je elleboog likken, kun je je oren bewegen etc) dus dat wordt vast leuk.

Daarna ga ik m’n tas inpakken zodat we dinsdag naar Kidepo park kunnen! Nu al onwijs veel zin in!

Nu snel douchen en lekker gaan slapen. Morgen gaat de wekker weer vroeg.

Ijotor ejok!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!