Lange, mooie dag

Lange dag


Vanochtend stond ik netjes en oer-Hollands om 8.45 bij de kliniek waar ik met een jongen en de verpleegster om 9 uur had afgesproken. Heel Afrikaans kwamen zij om 9.30. Gelukkig werkt de arts ook niet met vaste afspraken en konden we dus gewoon terecht. De jongen was erg zenuwachtig maar ook blij dat ik mee was. Eindelijk kon er goed uitgezocht worden wat er met hem aan de hand is.

Helaas waren er verschillende testen nodig en waren niet alle uitslagen negatief. Dit betekende nog extra testen en op die uitslagen wachten we nog. Wegens een stroomstoring, zijn de resultaten er nog niet.

Op de terugweg werd de jongen duizelig en hebben we wat extra drinken en eten voor hem gehaald. Eenmaal terug op school is hij gaan leren want hij ging 's middags 'gewoon' zijn examen geschiedenis maken. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij die goed gemaakt heeft.


Na het bezoek aan de kliniek ben ik naar Little Apostles gegaan. Hier zijn alle leerlingen nu druk bezig met het schrijven van brieven aan leerlingen in Nederland. Sommige leerlingen willen zelfs 4 brieven schrijven! En allemaal hebben ze brieven uit Nederland bewaard. Hopelijk kan dit project nog lang draaien want het enthousiasme is enorm!


Daarna weer terug naar de kliniek waar we dus te horen kregen dat de uitslag er nog niet was en dat we gebeld zouden worden als die er wel was.


Dat was balen maar betekende ook dat we mooi op tijd naar baby Annelies en haar ouders konden. Pastor wist niet helemaal waar Rose Mary en haar gezin wonen dus werd een andere dochter even uit de les geplukt zodat ze de weg kon wijzen.

Ik ben heel hartelijk ontvangen bij de familie en we hebben over vanalles gepraat. Het was heel gezellig. De man was zeer vereerd met mijn komst en erg trots dat een Muzungu zijn huis bezocht en met hen wilde eten.

Rose Mary is de kokkin van Little Apostles en dat was te merken. Heerlijke pilau, aubergine met g-nuts, kip, rijst en zoete aardappel. En vers gemaakte passievruchtsap. Superlekker.

Ik heb baby Annelies nog meer kleertjes gegeven die ik hier in Oeganda gekocht heb.

Wat een dropje is de kleine meid!


Na het eten ben ik met Pastor weer naar de boekwinkel gegaan. Daar had John nog meer boeken voor ons uitgezocht en hebben we betaald. We hebben ruim 160 boeken gekocht voor sponsorleerlingen en daarnaast nog de 60 boeken voor de school in Olungura. Er staan nu 2 grote dozen vol met boeken in de winkel. Die zullen worden opgehaald zodra de kast open is.

Inmiddels is het boekengeld op en zijn veel mensen heel erg blij en gelukkig. John, de boekenman, zal voorlopig die lach nog wel op zijn gezicht houden. De leerlingen zullen blij zijn dat ze boeken kunnen gebruiken. Pastor is ontzettend blij dat hij de leerlingen beter kan helpen. Ik ben supertrots op het hele project en vind het mooi om te zien hoe gelukkig mensen hiervan worden.


Al met al dus weer een enerverende dag.

Morgen hoop ik eindelijk de resultaten van de jongen te krijgen en hoop ik medicijnen voor hem te kunnen kopen. Ook ga ik lekker aan de slag op Little Apostles. En in de avond ga ik op bezoek bij Simon, de jongen die door mijn ouders gesponsord wordt.

Over een week sta ik op het vliegveld maar gelukkig zijn de dagen nog vol met leuke dingen en kan ik daar nog volop van genieten. Afscheid nemen kan op het laatste moment nog wel ;)

Reacties

Reacties

Simone

Wow dame wat doe je weer een goede dingen !!! ( veel foto's van boeken maken hoor ! Kan ik ze delen met leerlingen ) keep up the good work

Marjan Groenhout

Mooie verhalen, keep up the good work!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!